2 things: if something makes you happy, do it. if it doesn't then don't.

Känner mig väldigt honored att skriva att jag numera finns på Explorius hemsida :) De bad mig skriva en liten raport om hur det varit än så länge och vad som varit tufft och hur jag gjort för att gå igenom det och sånt. Så jag finns under "läs berättelser från våra studenter" och AZ, USA. Eller här.

Jag skicka iväg den till mamma för rättning innan och jag fick tillbaka lite olika fel med kommentaren "så säger man inte på svenska" hah oj då.. När jag pratade med Sebastian igår och berätta så sa han "Ja, vi kommer komma hem med MVG i Engelska och ett G i Svenska" haha det har han nog rätt i.

Vi två har ju pratat telefon ungefär 1 timma varje dag sen vi kom hit och det har nog hjälpt min svenska att inte bli helt tokig i alla fall. Men nu har min värdfamilj och organisation bestmämt sig för att cutta ner vår samtalstid till 1 timma i veckan istället. Hm. Så jag tror nog att min svenska kan gå ut för nu.

Är väldigt ledsen för det, Sebastian har varit och är en stor del av mitt utbytesår och jag kommer sakna våra långa samtal och kunna dela allt och höra hans berätelser. Det är en stor kulturchock för mig att plötsligt leva med massa regler såhär när mina föräldrar alltid låtit mig göra vad jag vill med mitt liv. Jag tror det är en kulturell grej, I Sverige är man inte så reglerande som här. Ingen sätt behöver ju vara rätt eller fel. Detta är väl en del av the american experience.

Tror att ni börjar vakna där borta nu, god morgon på er och happy december 1. Gud vad det verkligen inte känns som December, jag solade ju idag. This month will be absolutely amazing, I know it. Jag kommer få en vecka med snö i år, över jul när jag åker upp till Minnesota, det är perfekt ju. Har alltid velat ha snö bara över jul och sen för den att försvinna. Är jätteexcited.

Måste sluta för jag har hur mycket plugg som hellst.
Love you people.

6 kommentarer
Postat av: Matilda

Älskar animationen där nere. :)

2011-12-01 @ 07:17:10
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad har de för anledning eller liksom orsak till att du inte får prata med honom?

2011-12-01 @ 12:54:21
URL: http://awesomenessinabox.blogg.se/
Postat av: Isabella

Läste det du skrev på explorius hemsida, och ville bara säga att det var asbra skrivet! Jag blir alltid inspirerad av att läsa det du skriver. Det är häftigt hur en människa man inte känner ändå kan förändra så mycket. Varje gång jag läser din blogg, så tror jag lite mer om mig själv och det känns som om jag varje gång kommer ett snäppt närmare att våga visa hela mig och fullfölja mina drömmar.



Hade bara tänkt skriva om din text, men sen kände jag att jag ville att du skulle veta att dina ord, åsikter och tankar betyder något! Men det visste du säkert redan.



Rörigt det blev, hoppas allt är bra!

Kram

2011-12-01 @ 17:25:46
Postat av: Celine Naminah

Ooj... Måste kännas konstigt att plötsligt knappt få prata i tfn opå samma vis. Men ni får la maila varandra?



Kul att du börjat skriva mer i bloggen på sistonde =)



Här finns det inte minsta tendens till snö ännu, men vi får väll se hur det går. Barnens overaller är i varjefall redo för vintern.

2011-12-01 @ 18:00:38
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: bella

hej där! ska åka på utbytessår nästa år, ser fram emot det jätte mycket men fått tvinga mig själv att inte läsa din blogg för mycket. Kommer bara jämföra massa då hehe



min fråga är, du är väl 94:a? Bara undrar hur det blir med dina betyg i svenska skolan när du kommer hem eftersom vi fått ett nytt betygssystem o så vidare?



kram!

2011-12-01 @ 18:16:20
Postat av: Alexandra Kjellman

Varför får ni inte prata så mycket med varandra? :O

2011-12-01 @ 20:08:57
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0