Love overcomes hate. It has no color, rules or orientation.

Hej Eira! Jag älskar din blogg och grattis på födelsedagen! :)) Jag har en fråga förrästen. När du gick i high school första dagen, hur fick du vänner? Eller alltså, hur tog du kontakt med folk och så? Asso själv är jag typ fett blyg och jag ska åka till USA om ett år nu och vill verkligen veta. Är jätte nervös..
Svar: Det verkar som att studenter på de flesta skolor brukar ta kontakt med utbytesstudenter och vara jättenyfikna och sånt. Så var det inte för mig och jag vet inte om det kanske är för att jag går på en stor skola. Man blir liksom en i mängden och ingen märker ju om det är någon ny på skolan. Så det gäller bara att vara snäll och gullig, le en massa, var utåtriktat. Se utbytesåret som ett sätt att växa, pusha dig själv. Sen tror jag på att confidence is a girls best friend.

hur sminkar du dig? så jääävla vacker! gaah
Svar: Ahh thank you sweetie! Bronzer and liquid eyeliner

Hur varmt är det i Arizona på vintern? Är det ungefär samma som i Kalifornien, samma klimat osv och vilka delstater har du varit i? Vilken skulle du tipsa om att välja som delstatsval först?:) Många frågor på en gång nu kanske men haha och btw grym blogg, kraaam
Svar: Ärligt talat, om jag hade åkt igen hade jag inte gjort något delstatsval. Inte för att jag inte är nöjd med AZ, I love it here, men det är veeerkligen inte stat som spelar roll. Ibland undrar jag vart jag hamnat om jag inte gjort något val. Så jag vet faktiskt inte hur jag ska svara, det är nog mer din sak att avgöra, det som känns bäst för dig liksom. Arizona är nog varmare än Cali året runt. Under vintern gick det ner till freezing om morgonen men om dagen var det väl ca 15 grader vilket är rätt okej. KRAM

Du verkar verkligen ha hittat fina vänner over there! :D Skulle du inte kunna göra lite videos nu på slutet? Med dina vänner och i skolan och sådär? Skulle vara så roligt att se!

Njut av tiden du ha kvar nu! Känns så konstigt att de bloggar man följt under det här året snart ska åka hem... Vilket betyder att det är jättekort tid tills vi nya utbytisar ger oss iväg! Ett tips på vägen? :)
Svar: Gör videos heeela tiden, laddar bara inte upp dom för det tar literally flera timmar. Har massa helt underbara vänner här, är så himla glad för dom. Ja men gud, ha det så himla bra här borta. Ska bli kul att läsa om alla era äventyr nu. Mitt bästa tips är som alltid en bra inställning. Tror inte ett utbytesår handlar om de bästa förutsättningarna men hur man väljer att se på saker och vad man gör året till. Men var aktiv, testa allting och ta vara på varje liten minut, gör varje dag viktig :))


En bild från min B-Day :)) fick ett släp av ballonger i skolan och på min tröja står det Hawaii Pacific University som jag fick av Sebastian :))
4 kommentarer
Postat av: Celine - Maskrosbarn med Aspergers |

Jag har utmanat dig. =) Du hittar utmaningen här: http://phantazia.blogg.se/2012/may/utmanad-utmanar-vidare.html

2012-05-22 @ 17:47:46
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: ELIN - om du aldrig provat hur kan du då vara säker?

Vilket datum åker du hem? :)

2012-05-23 @ 13:03:04
URL: http://eelinwall.blogspot.com
Postat av: Michelle

Hej! Jag ville bara berätta att jag precis fått veta att jag kommit in på Hawai'i Pacific University! :D

2012-05-23 @ 23:34:28
URL: http://atlantis.blogg.se/
Postat av: :)

Hej jag har en fråga!

När du är med folk du inte känner jättebra, vad pratar du om då så det inte blir awkward liksom? Förstår du hur jag menar? Vädret eller? haha Berätta hur du brukar göra! :)

2012-05-24 @ 20:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0