No one knows what it means but it's provocative.

Vilken mysig eftermiddag. Har egentligen inte gjort nånting men ibland tycker jag att de små stunderna är de bästa. Vi hade pep assembly idag och jag älskar ju dom, spiriten och allt det där är underbar och jag hade superkul med ett par vänner där. Men att kunna ligga och sola i slutet av mars i sommarvärme när man kommer hem ifrån skolan, det uppskattas nästan lika mycket. Fick inte sådär jättemånga timmars sömn inatt så när jag kom hem stack jag ut och bara la mig i solstålen. Visade sig att Sebastian var utelåst så vi pratade tills hans värdfamilj kom hem igen och jag satt där med fötterna i poolen, blött hår och solen i ansiktet och vi prata om allt och ingenting. Och när vi la på gick jag tillbaka och la mig igen och somnade där och jag vet inte riktigt hur länge jag sov men jag kom just in med bränna. Vi har precis beställt hem chinafood (looooove) och jag ska iväg om ett litet tag och se The Hunger Games som är världens största grej här. Samma sak i Sverige? Det ska tydligen vara nya twilight men vi får väl se.

Galet vad hemma man blivit i allt nu, glömde helt att ta bilder under assemblyn, men har ju laddat upp rätt mycket bilder och videos från det innan. Idag var det Track and Field, Vollyball and Lacrosses time to shine och de blev hyllade på alla möjliga sätt. The pommies uppträdde och så. Ni vet i filmer så är ju alltid the cheerleaders de populära, på min skola är det the pommies. Dom har pommar och så och hejar på lag men de fokuserar bara på dans och är sjukt duktiga, tror att det finns nått klipp från dem med. Det har ju varit spirit week och de som hade bäst utklädnad under veckan blev utsadda. Idag var det superhero day så min lärare klädde ut sig till Tor. Det hade liksom inte hänt att lärare i Sverige också klädde ut sig. Tycker det är underbart. Sen så blev jag framröstad som programledare för CDSTV (corona del sol high school TV) som visas varje fredag och onsdag under tredje lektionen där man berättar lite vad som hänt/händer i skolan under veckan och lite annat sånt. Så nu kommer min fina Swedish accents höras över hela skolan onsdagar och fredagar. Är så excited!

hej!
skulle inte du kunna sätta ihop en lista på 25 regler som är lite chockartade/konstiga för oss andra?
du srkiver ganska ofta att du har konstiga regler om datortid osvosv och det skulle vara kul att läsa om! :)
sen undrar jag om du är glad hela tiden? du verkar vara lycklig 100% av tiden i usa?!
tack för en bra blogg!
Svar: En sån lista kan jag göra men jag får nog fråga min local coordinator för jag har inte allt i huvudet.
Nej det är klart jag har dippar och jag har skrivit ett par inlägg om det också. Det är jobbigt ibland. Man går ju igenom saker här precis som i Sverige och men här är det tuffare för man har inte så mycket att luta sig mot när hem, familj och vänner är 1000 mil bort. Men jag tror starkt på att allting blir vad man gör det till och på att välja att se saker på den ljusa sidan och att man liksom själv bestämmer hur man mår. Försöker att alltid vara possitiv och hitta nånting bra med allt och se det som en learning experience istället för att gå emot det. Lägger min kraft på det som är kul istället helt enkelt och jag är glad för det finns så himla mycket att vara glad för.
3 kommentarer
Postat av: Du vet vem snygging

Jag ska också se hungerspelen ikväll!! Åh vad kul, helt plötsligt kändes det som om vi var liiiiiite närmare varandra <3 nu ska jag precis gå upp å döma lite handboll å tjäna pengar, du ska la gå och lägga dig snart. Pusssssss fuser

2012-03-24 @ 08:53:17
Postat av: Jaw

Yeaah, the hunger games är huge i Sverige också! Saw it yesterday and i hate to admit it (and this is hard coming from a twilight fan) but man, i seriously think the hunger games is sooo much better! I Adore everything about it, not to mention the gorgeous men staring the movie! Team peeta all the way! :D

Har du läst böckerna förresten? Älskar din blogg Eira!

Lots of love! Xx

2012-03-24 @ 13:57:41
Postat av: Elsa

Hej!

Älskar din blogg och dina bilder är underbara!

Satt nu och tittade tillbaka på äldre bilder och såg (i inlägget "corona del sol high school") att du kramade någon som hade en EXTREMT fin ryggsäck. Du skulle inte kunna fråga vad det är för märke? <3

Puss...



P.S Hur mycket engelska tycker du att man behöver kunna och hur bra uttal behöver man ha för att känna sig trygg eller över huvud taget kunna åka och vara utbytesstudent i USA?

2012-03-24 @ 19:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0