We no speak Swedish

We speak Americano! Det är alltid intressant att prata svenska nu för tiden för det låter alltid så himla kul. Kan ju varken förstå eller prata längre och när jag skriver mina blogginlägg använder jag translator. Tänkte just skriva 'kom just av telefonen med Paula' men jag tror inte man säger så på svenska. Jag pratade just med Paula. Såhär låter det när två utbytesstudenter pratar efter ett halvår i USA:

E - Hur gammal är din syster?
P - Tjugoett
E - Va?
P - Tjugoett
E - Va? Sex?
P - Nej. T j u g o e t t !
E - ..
P - Twentyone
E - Aha :)

Paula
: Jag ska skriva på din vägg nu!
Jag: Haha, på min vägg?
Paula: Ja, alltså.. din wall ;)

Jag: Han är 40 minuter iväg... öh..bort
och rätt som det är så börjar Paula plötsligt prata med stockholmska just out of nowhere. Jag är inte så ledsen, är rätt säker på att svenskan kommer tillbaka snabbt när man börjar prata igen, har rätt kul åt det just nu.

2 kommentarer
Postat av: Aspiga Celine

Passa på att spela in dig själv när du pratar svenska. Du kommer ha rätt kul åt det senare. =)

2012-01-28 @ 03:09:01
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: snigelpicka

Haha! Snart har ni glömt svenskan helt ;)

2012-01-30 @ 17:49:24
URL: http://snigelpicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0