Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life. Define yourself. Wherever you go, go with all your heart.

han du gick på balen med,brukar ni fortfarande prata/vara med varandra? hade ni nått på g? innan du och sebastian blev ihop. förlåt för min nyfikenhet.
Svar: Wade och jag har väl en liten konstig historia haha men vi är jättebra vänner och vi har båda våra egna relationer nu vilket känns skönt så det inte är en massa trassel :)

hej på dej! Otroligt fin blogg har du, sällan jag fastnar för bloggar men du har lyckats! tänkte bara höra lite om du har lust att skriva lite om din Värdfamilj, där du bor och hur ett amerikanskt liv faktiskt är. Vad jag förstått åker du med explorius, är du nöjd? har hört lite olika skrönor om dom, vilket jag iosf hört om de flesta organisationerna man aah...
Önskade du någon delstat eller så?
nu blev det visst lite många frågor på en gång men hoppas det går bra!
tack i förhand för svar, kram på dej
Svar: Haha, känner mig hedrad, tack så mycket! Min värdfamilj är supergulliga, har tagit hand om mig sen första dagen då de mötte upp mig med blommor och välkomsskylt på flygplatsen. Visst märker man ibland att vi inte delar helt samma värderingar men det tror jag är del av att bo i en annan familj, att få nya perspektiv.  

Hej Eira! :D
Jo jag undrar om du har kontantkort eller abonemang till din mobil eftersom du använder internet på den, och isf hur betalar du abenemanget? Love you blog! <3
Svar: Vad kul att du tycker om den! Jag har kontantkort som jag betalar varje månad från BoostMobile

Haha du är i amerika och blir tsm med en svensk kille! haha :p Men gud grattis, man har liksom hoppats på er hela tiden
Svar: Åh vad söt du är! Haha ja lite kul faktiskt, var ju helt oväntat men tycker på något sätt att det bevisar hur mycket vi verkligen tycker om varandra, det är ju inte diret så att vi har drömförhållandet just nu

Hej! Har några frågor, vad tycker du man ska välja för ämnen, tips på paket till värdfamiljen och några tips när man åker som utbytesstudent :) Tack för en grym blogg, du är verkligen inspirerande!
Svar: Välj roliga ämnen som typ kör, design och såntdära. Jag älskade min current issues class men det är för att jag älskar att diskutera så den passade mig väldigt bra personligen. Ta sånt där man är aktiv och har chans att umgås och prata med människor. Menar du presenter innan du åkt? Kan göra ett inlägg om detta nångång. Mitt bästa tips är alltid, allting blir vad man gör det till för det är så himla sant. Tror att utbytesåret till stor del handlar om attityd. Ett annat tips är att gå med i sporter och aktiviteter. Var öppen för förändring, le, var social och glad. Tusesn tack. Kramar till dig :)

Cutie. Jag har en fråga. Hur fångar du lyssnares uppmärksamhet? Nu menar jag inte i bloggen, utan i verkliga livet. Jag vet att du är väldigt duktig på att prata och du är väldigt karismatisk av dig. Men har du inte någongång upplevt att folk inte lyssnar på dig, att folk inte bryr sig. Vad gör du i sådana lägen? Love your blog, xo
Svar: Alltså åh, känner mig jättesmickrad men vet inte alls vad jag ska svara på det där. För jag håller inte riktigt med haha. Jag vet inte, jag är en sån som alltid vill säga min mening men ibland är det bra att tänka igenom vad man verkligen vill säga så man är lugn och kommer med bra svar. Det tror jag man vinner lite respekt på. I love you!

Slutar du blogga? ..
Svar: Nepp :) I'm still around!

Älskar din blogg och blir verkligen sugen på att bli utbytesstudent! Undrar bara lite om skolmaten, hur mycket kostar den och finns det nyttiga alternativ eller bara typ pizza och hamburgare?
Svar: Maten kostar från ca 75 cent till 5 dollar. Man kan köpa frukt, fruktsallad, pizza (som förövrigt räknas som en grönsak i skolan här i USA) french fries, orange chicken, wraps, baguetter, peanutbutter & jelly sandwishes, bagels, burritos, tacos, kakor, pop tarts, chocolate bars, donuts. Tror det är det haha ;)

Hej!
Jag funderar på¨att anmäla mig till ett utbytesår under 2013/2014, och tänkte fråga dej några saker som jag undrar på.
1. hur fick du ihop pengarna att åka?
Svar: Sommarjobbade och sparade ihop pengar från födelsedagar och studiebidrag. Sen var det ju mina otroligt generösa föräldrar som stod för resten plus från släktingar

2. vilka betyg sökte du med?
Svar: Minns inte alls mina betyg i resten av ämnena men i engelska hade jag MVG

det kan vara ganska personliga frågor, så jag förstår om du inte vill svara på dem, men det vore kul om du gjorde det :)
Hoppas du har det bra där borta! :D
Svar: Det är lugnt. Hoppas allt är bra med dig i Sverige

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.
Svar: This was not a question but I just wanted to respond to you anyway because I'm just amazed, and surprised. Thank you so much yourself, that means the world to me. But you know what? It is you who helped yourself. I might have inspired you, but you had the power and strenght to attain the words to you life, you are your own hero. You're beautiful.

Åh, är det CJ och Emilia i mitten? :D
Svar: Haha söt, nej tyvärr inte. Men dom bor ju inte sådär superlångt ifrån mig

Tusen tack för alla god jul och grattis hälsningar, och till alla kommentarer ni skickat bara för att visa uppskattning och dela fina ord. Det går verkligen fram och jag hoppas att ni kan känna min uppskattning tillbaka.

2 kommentarer
Postat av: amanda

Gillar verkligen din blogg, är verkligen kul att läsa om ditt utbytesår! Men jag har en liten fråga jag har för mig att iallfall när man åker med explorius så får man väl inte ha ett förhållande under resan, att man kan bli hem skickad då? :)

2012-01-04 @ 12:26:52
Postat av: Stina

Hej!:) jag ska åka som utbytesstudent iår och har bara en fråga, vad har du för kamera? :)

2012-01-04 @ 22:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0