Jul med familjen Ohe

Vad sägs om en bildbomb? Såhär var min jul :)

Vi hostade en japansk utbytesstudent Kazuma som var med oss 5 dagar

Vi gjorde secret santa med hela familjen. Jag och Kazuma fick varsin Arizona State University sweater

Jag Kazuma och Brittany dekorerade vårt pepparkakshus

Vi sa hej då till Kazuma och köpte donuts till frukost för han och hans vänner, Ikea i bakgrunden :)

Hade julmiddag på ett Mexikanskt ställe (mexikansk mat är väldigt stort här i AZ) med min värdmammas familj


Öppnade våra julstrumpor. Fick gift cards till Einstains Bagels, och Harkins Bio, tuggumi, fruit roll-ups, protein bars, tandborste, strumpor m.m
Äldsta dottern Hawlie och hennes man JP kom över fråm California och vi öppnade lite paket med dem och jag fick ett jättefint halsband

Och så tog vi flyget till North Dakota och till min andra värdsyster Kristen som går på college där och min värdpappas mamma, syster och hennes familj
Vaknade upp dagen efter vi kom till North Dakota och det hade snöat! Jag och Brittany sprang ut och hoppa omkring som två små barn haha
Fick night-before-christmas-PJs av Nanny
Jul firas ju den 25 här i USA och omkring 6 eller nått sånt smög vi tonåringar upp och väckte huset och öppnade sen alla paket.

Av mina amerikanare fick jag. Shampo, balsam, hårspray och mousse, parfymer, cardigan och scarf - allt från victoria's secret. Smink, "of course im right im swedsih" tröja, Jasmine från Alladin för det är min favorit disney haha. En väska, presentkort. Superglad för alla mina fina paket :)

Sen åkte vi upp mot Minneaplis och till min värdpappas syster Rachel och hennes man och söner. Vi spela tv spel, lekte charader, åkte skridskor och åt massa god mat

Underbar jul med jättefina människor. Så himla glad att jag blev placerad i min familj och det var superkul att se mer av USA och att faktiskt ha lite snö över jul istället för palmer och sol. Jag solade ute igår, första januari. Laddar upp bilder från mall of america imorgon :) puss på er

4 kommentarer
Postat av: Frida

Du ser ut att ha haft en härlig jul, med din värdfamilj som också verkar vara super härlig :)

Gott nytt år, och hoppas ditt år i Amerika fortsätter bra!

Och ps. fortsätt skriva, blir så jätte glad av att läsa din blogg (:

2012-01-03 @ 18:22:09
Postat av: en blogg om 5 systrar

Åh, vad underbara bilder!!

2012-01-03 @ 19:23:42
URL: http://systrarnabackstrom.se
Postat av: amanda

hej på dej! Otroligt fin blogg har du, sällan jag fastnar för bloggar men du har lyckats! tänkte bara höra lite om du har lust att skriva lite om din Värdfamilj, där du bor och hur ett amerikanskt liv faktiskt är. Vad jag förstått åker du med explorius, är du nöjd? har hört lite olika skrönor om dom, vilket jag iosf hört om de flesta organisationerna man aah...

Önskade du någon delstat eller så?

nu blev det visst lite många frågor på en gång men hoppas det går bra!

tack i förhand för svar, kram på dej

2012-01-03 @ 19:50:43
URL: http://awelander.devote.se
Postat av: Sofia

Gud va lik hon Hawlie är Reese Witherspoon!!!!

2012-01-04 @ 11:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0