Sometimes, the hardest person to impress is yourself.

Tyvärr blir en utbytesstudent i min grupp här från Spanien hemskickad. Han stal en vinflaska ifrån vår local cordinator på en julfest hon hade för alla oss i gruppen + värdfamiljer. Tycker det är så himla tråkigt att se honom åka hem men så himla onödigt och dumt gjort. Don't do that, bad idea..
Kommer sakna honom i vilket fall och tycker det är så himla synd att han missar sista tiden här :(

Så jag hade ett långt samtal med min local cordinator idag, hon prata med mig Louis och Pablo. Efter att vi var färdiga körde hon oss till starbucks och vi satt och fika ett bra tag. Det är så lätt att umgås med Pablo och Louis för vi förstår ju verkligen varandra så vi satt och prata ett bra tag. Man vet också att man varit i USA ett tag när man inte köper en stor kopp av nånting längre så fort man kommer till en starbucks, känner mig mindre som en turist hela tiden. Körde på en bagel.

Vi bestämde oss för att gå och se en film, och jag lyckades övertyga mina två Europeer att se på Beauty and the Beast i 3D med mig hihi. Wonderful att vara tjej, man får det mesta sin vilja igenom. Men jag lovade dem att välja film nästa gång. Tycker det är en helt genialisk ide att visa Disney filmer i 3D. Såg ju The Lion King för ett par månader sen. Håller tummarna för att de bestämmer sig för att visa Aladdin också för det är helt klart min favorit :)
Nu ska jag kolla på Kourtney and Kim take New York som började för ett litet tag sen. Underbara DWR här som spelar in avsnitt så man kan spara och kolla tillbaka på sina favoriter och spola tillbaka om man missar. Lots of love to you guys. Talk to you tomorrow. Detta kommer bli en awesome vecka.

Här i USA så har de börjat förbreda stort för Valentine's Day. Alla högtider firas ju stort här men blev jätteförvånad när jag åkte till The Grocery Store här om dagen och såg en hel section med hjärtan och chokladaskar. Får visa bilder på det. Såg i VS att dom hade fått in massa sött för Valentine's day och man hittar cupcakes, kort och dekorationer överallt. So cute! Önska det var lika stort i Sverige. Ser så fram emot The Vow som kommer ut Valentine's Day också med Channing Tatum och Rachel McAdams, vilken combo!

1 kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! Detta är säkert en ganska dum fråga, men efter att ha hört alla skräckhistorier om folk som blivit placerade i dåliga familjer försöker jag hitta en egen familj. Undrar bara om du vet någon familj i USA, där du bor och så, som vill ta emot en utbytesstudent 12/13?

/amanda

2012-01-23 @ 10:42:08
URL: http://amandaiamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0