Miles to go

Tusen tack för alla peppande kommentarer, vad gulliga ni är! :) Alltså det är ju jobbigt ibland men jag åkte hit för att få en äkta bild av hur det är att gå på high school och bo i USA. Det innebär såklart alla de coola delar, att se NY, gå på homecoming, hänga på starbucks, gå på matcher, spiriten och allt det där. Men att bara se det som är som i en film, eller det som är roligt och kul är ju inte en äkta bild av hur det är. Jag tror att alla platser och kulturer har sina brister och det är ju sånt man får uppleva när man faktiskt bor såhär i ett annat land istället för att bara ta en liten resa. Det är bara en del av paketet. Självklart kommer det bitar med som man inte är helt bekväm med men nu vet jag ju, nu vet jag istället för att bara gissa och jag får ett större perspektiv. Vissa saker i Sverige har jag lärt mig att uppskatta, tror att jag kommer gå helt galen när jag kommer tillbaka i Sverige igen för all den frihet som jag saknar. Men det finns också så himla mycket ifrån USA som jag önska fanns i Sverige. Tror det är jättebra för mig att upptäcka att även USA har sina nackdelar, trodde ju nästan att USA var heaven on earth Jag vet att jag skrivit det så himla många gånger innan men så länge man alltid lär sig, blir better istället för bitter, försöka se saker på den ljusa sidan och inte tappar leendet på läpparna så tror jag på att det finns något bra med allting man går igenom, då förlorar man ingenting.


1 kommentarer
Postat av: emilia

Vad gullig du är! :) Ja, det skulle vara jättekul att ses! jag har ju ÄNTLIGEN bil nu, haha... dock så är vi ju en bit ifrån varandra, tror du det skulle vara möjligt att vi ordnar att vi ses nån stans i mitten? hehe :) en lunch eller fika eller så? :)

2012-02-29 @ 02:36:19
URL: http://emiliaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0