Cause if we stand for nothing, we'll fall for anything.

Hej på er! And happy February 1st!
Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har soooooolat. När man äntligen bor på ett ställe där det är sol och varmt året om känns det ju faktiskt dumt att inte ta advantage av det. Så jag jobbr på brännan just nu. Känns lyxigt att i Januari att kunna springa omrking i bikini. Tror ärligt talat att sommaren i Sverige kommer att vara kall för mig efter detta. Jag lagade Tacos, på svenskt vis. Här I Arizona äts mycket mexikansk mat, och Tacos, men de är inte alls som i Sverige. Tacos här är = Beef eller chicken med gräddfil (ibland) ost och bönor. Nej. Så jag åkte till affären igår och handlade massa goda grönsaker. Kan ni tänka er detta, att jag hade paprika för första gången sen jag kom hit för två veckor sen?? Mm, det var så himla gott! Och gurka äter man aldrig och idag åt jag majs för första gången sen Augusti. Hur som hellst så var det himla gott med (svensk?)tacos! Sen åkte jag och Dottie till The Mall för jag behövde köpa ett par speciella par skor till dansen imorgon för vi börjar med contemporary dance. Och det var min dag. Ska städa upp mitt rum lite och sen ska jag nana. Kul med alla frågor jag får just nu. God natt på er och dröm sött


Dricker du mycket Arizona is te? ;) vilken är din favorit?
Svar: Haha nä jag dricker inte så mycket Arizona faktiskt, gjorde det i början dock för det var coolt då. Men hm jag älskar ju lemonade så jag tror att half and half är min favorit som är blanding mellan Iced Tea och Lemonade, Raspberry är god också :)

Hej måste bara säga att jag tycker din blogg är riktigt bra. Jag ska också åka till Usa i augisti och plugga ett år. Men undrar bara är det väldigt strängt ? jag brukar ju vara ute på kvällar och festar på helger. Vad brukar amrikanska ungdomar göra på helger och sånt ?
Svar: Ja det är mycket strängare här och det är nånting som jag tror att nästan alla svenska utbytesstudenter här känner. Känner mig så mycket mer fri i Sverige, de är en av de saker jag saknar mest. Det finns ju tex lag på att man måste vara hemma innan klockan 12 här, så ja det är annorlunda.

Hej! Jag menade med min fråga om de fortfarande tyckte det var konstigt med Sverige, att i början tyckte dem det var coolt/annorlunda och så, menade ifall de fortfarande tycker det eller ifall de vant sig :)
Tack för svaren! (:
Svar: Aha. Nej jag vet inte, de driver med mig hela tiden eftersom att jag är svensk och det är minst en varje dag som gör en kommentar eller ett skämt om det haha, det är rätt kul faktiskt.

Tittar du fortfarande på The Vampire Diaries ? :)
Och finns det mycket äckliga kryp där du bor i Arizona?
Svar: YES! Sitter bänkad varje torsdag!! Har fått min värdsyster och värdpappa hooked med

Hej, hur är det med dig idag? :)
Svar: Det är bra tack, hur är det själv ?

Skulle va coolt om du gjorde en videoblogg på danska :)
Svar: Haha ojdå. Aa kanske kan göra det nångång, har ju inte pratat danska alls nästan sen jag kom hit

hej tjejen har läst din blogg lite då och då nu, hur är det på utbytesår i USA.. och egentligen hur mycket kostar det att åka? :)
kram
Svar: Åh gud, vet inte riktigt hur jag ska svara för jag hade kunnat skriva en bok om det. Det är en upplevelse, annorlunda och ögonöppnande, fantastiskt kul och häftigt och utmanande och svårt. Har vuxit och lärt mig jättemycket av denna kulturen och av att stå på egna ben. Folk är mer öppna här, man säger "hi how are you" till främlingar och såntdär, det är lätt att få ytliga vänner men det är rätt svårt att få vänner som går djupare än det. Trodde ju nästan att allt skulle vara som en film, att man skulle springa in i skolans snyggaste kille första dagen och att man skulle springa omkring i cheeruniform och att det skulle vara dances och sånt hela tiden och allting skulle bara flyta på liksom. Men det är ju en vardag. Jag älskar att istället för att kolla på High School filmer och fundera på och drömma om hur det är, faktiskt leva det istället för att se det och få en äkta bild av hur det är. Det kostar omkring 100 tusen.

Just nu så läser jag igenom olika bloggar för att undersöka om det är många som hjälper till att förstärka dagens ideal. Tycker din blogg är bra faktiskt =)
Svar: Åh tack så mycket, vad glad jag blir!

Hej !
Min dröm är att åka till USA som utbytesstudent. Undrar bara om jag skulle bli en Junior eller Senior om jag skulle åka i höst (fyller 17 i September)?
Måste ännu tillägga att jag fullkomligt älskar din blogg.
Kram :)
Svar: Åh vad söt du är, tackar. Jag vet inte, det beror nog lite på skola till skola tror jag men de borde sätta dig som senior med tanke på din ålder. Jag är dock Junior även om jag är 17.
8 kommentarer
Postat av: Matilda

Hur är priserna förhållande till Sverige? Tex att gå på bio i sw kostar ju cirkus 80-100:- undrar hur det är i usa? :)

2012-02-01 @ 08:43:55
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: Tilda Larsson

Vad är skillnaden mellan juniors och seniors?

2012-02-01 @ 09:15:50
URL: http://tiildalarsson.blogg.se/
Postat av: Aspiga Celine

Vad tyckte värdfamiljen om vårt tacosalternativ då?

2012-02-01 @ 09:51:20
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej! Vilken otroligt bra blogg du har! Jag undrar om du fortfarande tänker på svenska eller om du numera tänker på engelska? Kram

2012-02-01 @ 10:28:25
Postat av: Ellinore

Sitter och läser nyaste solo och då var det en sida om explorius med massa olika bilder och då var du med på en bild! :)

2012-02-01 @ 15:32:25
Postat av: amanda

hej!

tänkte bara höra om du tar alla dina bilder själv elr om du tar några även från weheartit.com eller liknande? var isåfall? :) om weheartit, hur kan du få bilderna större?



tänkte även, Du säger att det är svårt att få "riktiga" vänner eller vad man ska säga, alltså att alla är så ytliga. Har du fått några riktiga vänner som du kommer hälsa på senare i livet/dom hälsar på dej? som du kommit väldigt nära?



tack för inspirerande läsning :)

2012-02-01 @ 16:35:49
URL: http://aboutanamanda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad tyckte dem om din tacos då? :D

Haha massa frågor men tänkte ställa en till :) Är killarna mycket efter dig och så? Du har ju pojkvän, men innan de visste det? Eller de kanske ändå är på? haha (:



Kan du inte göra fler videobloggar? :D (om du orkar, haha)

2012-02-01 @ 21:57:16
Postat av: lovisa

tack för en superblogg, får inte nog av den!! :D kan inte du filma lite i skolan? :) skulle vara sjukt intressant att se hur det ser ut i en riktig high school!!

2012-02-01 @ 21:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0