Fall down seven times, stand up eight.

Okay people, nu är det dags för många av er att åka iväg! Nervös? Jag var superduper pirrig förra året vid detta laget. Hade fått min familj och vi mejlade, jag var inne på google earth mest hela tiden och fantiserade om hur allt skulle bli samtidigt som jag inte ville se för mycket. Det är något med att gå rakt in i något man inte vet så mycket om som gör hela utbytesåret så kul och spännande tycker jag.
Hur som helst så var jag i alla fall närvös innan jag åkte, det är ju så otroligt mycket man inte vet nånting om. Och jag måste erkänna att det har inte varit lätt rakt av hela tiden heller.
Men till er som åker snart vill jag verkligen säga, stop worrying your pretty little minds and just have fun. Jag vet att ett år låter långt nu, men tiden går verkligen undan så slösa inte bort den på att tänka för mycket, bara lev. Uppskatta och fokusera på det som är bra här borta - för det kommer inte finnas där för alltid, och strunta i det som inte är så bra - det kommer inte vara där för alltid heller. Ha båda fötterna i USA, lämna Sverige för året så du kan leva i nuet.
Var inte rädd för att vara ledsen och ha dippar, de betyder att du tar risker, gör något med livet och lever. I embrace mistakes and tears because they make you who you are and they make you stronger and better and they make you appreciate what's good. Jag gråter ärligt talat hellre än att inte känna nånting och leva ett tråkigt liv.
Och för alla konstiga Amerikanska grejer som kommer kännas jobbiga och är svåra att vänja sig till för att det är helt annorlunda hemma, se det som en kulturskillnad. Du åkte ju säkert inte för att uppleve Sverige igen eller hur? Vissa grejer kommer vara annorlunda men var öppen för det och se det som en erfarenhet. Det är jättemycket i Sverige som jag inte hade en aning om att jag borde uppskatta som jag verkligen kommer värdera nu. Nu vet jag och nu har jag något att jämföra med och jag kommer hem med en helt annan syn på världen.
Bara några tankar för jag får frågor här och på facebook och mail från oroliga utbytesstudenter och jag vet själv hur det var förra året när det var jag mot värden om ett par månader. Men om jag hade kunnat ändra saker hade det nog varit just att övertänka, jag har en tedens till att göra det. Vad som händer händer, just enjoy the ride and make the best of it :) Önskar er alla ett helt underbart år här i staterna!

4 kommentarer
Postat av: Matilda

Har följt din blogg sedan du åkte och det har verkligen gått fort öven för oss läsare, fått se när du åker på roliga uppdrg och varje dag på bloggen se nedräknaren tills du åker hem. :)

2012-04-29 @ 11:55:26
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: Jasmine - Utbytesstudent 12/13

Blir så himla taggad över att läsa det här, vill bara få min värdfamilj och åka så fort som möjligt.

Njut nu av sista tiden som är kvar!!

2012-04-29 @ 12:13:17
URL: http://jasmineiusa.blogg.se/
Postat av: Amanda - Utbytesstudent 12/13

Har följt din blogg sen innan du åkte och det var dina ord som fick mig att våga satsa!

Att läsa det du skriver gör mig så otroligt taggad inför USA!!!

Kram

2012-04-29 @ 17:36:43
URL: http://mandiintheus.blogg.se/
Postat av: Isabella

Din blogg är galet bra!

Ska själv åka nu i Augusti, och detta inlägg gjorde mig verkligen taggad!



Kram :)

2012-04-29 @ 20:54:22
URL: http://isabellatorle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0