Laughter is timeles. Imagination has no age. Dreams are forever.

Hej snyggingar. Long time no see! 
När jag inte har lust att blogga så bloggar jag inte och så har det varit denna veckan. Häääär hänger jag hela tiden dock :)) Ville mest slänga upp ett inlägg och säga att jag lever och svara på lite frågor som jag fått under tiden jag varit borta. 
Loove this day! Gick upp tidigt och sprang en mil på gymmet, tränade ben och köpte världens godaste coconut and pineapple smoothie. Och jag har skivat vattenmelon, ätit jordgubbar och badat i vår pool, legat och solat ett tag inför prom nästa veckan. Nu ska jag snart se om vi har ingredienser för bakning, senare ska jag träffa ett par vänner. I min psykologi class denna veckan skulle vi lista 10 minnen, människor, saker som gör en glad och det är en jättebra ide tycker jag så man kan komma ihåg att göra mer av de och umgås mer med dom som får en på bra humör. Sen får man ju hoppas att Åh vet ni vad? Om det är någon mat från Sverige jag saknar just nu så är det magnum glass! Den här goda yogurt och jordgubb sorten speciellt. Och jag har hört att de har magnum på wallmart woho så jag och min kompis ska dit och leta glass. Och aw, hade en läsare som ville prata om mig och Sebastian på hennes presentation på nationella, so cute!

Hej du! Har redan frågat massa förut, men har en fråga till nu. Hur gjorde du med din telefon? Fixade ni ett nytt kontant kort/abonemang eller hur funkar det? För jag åker om kanske ett eller två år, och jag har abonemang just nu som går på 700 i månaden, hur blir det då i usa? Mest mamma som undrar, hade vart supersnällt om du svarade på det :)
Btw, din blogg är sån sjuk inspirerande! Tack vare den jag fått detta intresse av att bli en exchange student! Keep it on, och hoppas du har det superbra i Arizona för tillfället :D
Svar: Haha no worries, tycker bara det är kul med frågor. Jag betalar $60 i månaden och får unlimited allting från boostmobile med en blackberry telefon. Dang! Det var dyrt. Men haha jag vet inte så mycket om sånt (: det beror väl lite på hur länge abodemanget sträcker sig. Bästa är ju att det går ut innan du åker hit. Thank yoooou girlie!

Hej, älskar din blogg och du är en jättestor inspiration!!! Har lite frågor som du jättegärna får svara på när du har tid och så :)!! Har du några tips som man kan ha med sig när man åker? Va det svårt att komma in i språket? Det bästa/jobbigaste med att vara utbytesstudent? Tips på presenter till värdfamiljen? Ha det jättebra! :D
Svar: Men åh vad gullig du är, tusen tack! Menar du i resväskan? Det beror ju helt på vad man åker någonstans, jag hamna ju i Arizona så mestadels kalla kläder i min resväska. Men det bästa man kan ta med sig tror jag är bra instänning och ett öppet sinne! Jag tycker inte det var så svårt med språket. Hade ju MVG i engelska innan jag åkte så det var liksom inga problem med ord, att uttrycka sig och så men det kom inte lika naturligt som det gör nu. Men jag tror inte alls att du behöver oroa dig, och accents uppskattas jättemycket haha. Försökte hitta rätt personliga grejer, typ till min värdsyster som sammlar på hattar hitta jag en vikingahatt, hon älskar att läsa så jag köpte en liten såndär grej som man sätter i böckerna så man vet vart man är som var en älg haha med Sverige tröja på. Mixade ihop en skiva med lite svenska låtar, köpte SNÖ of Sweden smycken, en duk och bordstabletter, Sverige bok och lite sånt, kosta boda är ett annat tips. Tack du med! PUSS

I have a question for you! Tänk dig tillbaka hur det var innan du åkte - vilken engelska du kunde då. Och tänk på vilken engelska du har nu. Hur har din språkutveckling varit? Har du haft många stunder då du "sagt fel" på engelska och sådant? xx
Svar: BEAA! <3 Ja det är klart jag sagt fel, massa gånger haha men de tycker dom bara är charmigt ;) Skulle tex säga till min kompis en gång att hon såg bra ut i håret och sa "you look good in your hair!" haha, kanske inte så bra.. Nu när jag pratar behöver jag inte tänka alls, det är liksom mitt första språk, tänker på engelska, drömmer på engelska och det är det första som kommer ut. Och man lär sig en massa uttryck som man inte kunde innan och för samtal helt annorlunda även om man kanske har typ samma ordkunskaper. Hör hela tiden ifrån folk som säger "... but you don't have an accent!!" haha

ANY VIDEOOOSSS?:D
Svar: Migh upload one that my friend took of the hip hop dance. I bought a DVD with all of the dances so Imma see if  I can put them on youtube somehow :)

Ugh, you guys are sooo pretty! xx
Svar: LOOOOOVE. Thank you!

Hej! Älskar din blogg och läser den varje dag. Jag älskar verkligen hur du är så jordnära du har verkligen blivit en inspiration för mig! Jag har en fråga bara, kostar det något att bli medlem på weheartit? :)<3
Svar: Blir jättesmickrad, tack så smycket som säger så!! Kram på dig. Nej det är graaatis. Varnar dig bara, man blir hooked som tusan haha! 

Hej! Har för mig att du skrev att din värdsyster hade blivit utvald som modell förut? (Eller är jag helt ute och cyklar?) I så fall, hur gick det för henne?
Jag tycker du har en jättefin och inspirerade blogg btw :D
Svar: Nej du har rätt! Hon fick kontrakt men har inte fått några jobb än men det kommer nog. Gud vad gulliga ni är allihopa! Tack så jättemycket :)

himla fin tumblr! mkt inspo :D kolla in min om du har lust: www.s0fias0fia.tumblr.com thank you for an amazing blog! <3
Svar: Följer redan ;) Loove it! No thank you

Hej älskar din blogg! jag undara om dina betyg du hade innan du åkte påverkar? om man te.x har ig i något ämne, kan man fortfarande åka då?
Svar: Japp, man måste ha G i alla ämnen. Om du ligger på gränsen så är det ju bra om du får kämpa lite för det du vill :) goog luck!

Heey! Får du betyg i ämnena som earls childhood och dans? Älskar din blogg!! :)) kraam
Svar: I early chilhood får jag inte det men det är bara för att jag är TA (assistent typ) de andra tjejerna får det, och ja jag får betyg i dans, har A :))

du verkar vara en fin vän, eira!
Svar: du verkar vara en fin människa!

Jävlar vad snyggt halsband! Gissar på at du köpt det i USA, men finns affären i Sverige? :D
Svar: Nope sorry, är från Forever21

Hej fina du, du har en... superduper bra blogg!
Men måste bara fråga, vem är tjejen bredvid dig på denna bilden? Hon är nämligen så himla sjukt lik en tjej jag känner som heter Sara! Galet likt!
Massa kramar!
Svar: Tjejen på bilden är från Tyskland, så nog inte samma person ;)

Hej! Tänkte bara fråga om du har varit vid salt river och åkte med tube's nedför floden? Jag gjorde det när jag hälsade på min syster i phoenix för nästan 2 år sedan och det var jättehärligt!
Svar: Nej det har jag inte gjort tyvärr :/

Hej!
Jag undrar om jag får låna bilden då du sumobrottas till min blogg? Den är så himla härlig! :)
Svar: Haha min sumobrottarbild! <3 Ja om du känner att du vill ha den på din blogg så får du det haha. Thanks for asking

Jorå yolo har kommit till Sverige! Och jag är redan in love med er tumblr!! :)
Svar: Haha jag med, vill gifta mig med den!!
2 kommentarer
Postat av: Emilia

Magnum finns även på safeway, frys, circle K och target!

2012-04-29 @ 02:45:53
Postat av: Sofia

älskar din tumblr! rebloggar hela tiden haha :D /s0fias0fia.tumblr.com

2012-04-29 @ 16:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0