To make a difference you must be different.

Hello sunshines! Kom just hem från cheer practice! Den som säger att cheerleading är lätt och inte ens är en sport har tydligen inte prövat det själva. Det är svårt och jobbigt men så himla kul. När jag träna cheer i sverige tyckte jag inte alls om att tumbla men jag hade kunnat göra det för timmar nu. De har jättebra redskap och man blir så himla peppad av alla coaches och medlemmarna. Fick min rosett idag och träningskläder och jag och Dez kommer förmodligen ha det till skolan antingen imorgon eller på torsdag haha. Och vi är jätte taggade! Annars har det inte hänt så mycket. Det var sandstorm. Jag och Melanay hade by accident samma tröja. Och vi tyckte det var kul för hon använde sin för första gången på 1 år. Hade min första corn dog. Om 2 dagar har jag break. Pretty much.

Idag fick jag denna frågan
"So do you have Gay people in Sweden?"
och jag svarade nej för jag tyckte frågan var så dum och han sa
"What? Aw, lucky you!" helt ärligt.
Kan inte fatta att han sa så. Tog åt mig själv för det förolämpar mina vänner. Och jag förstår inte hur man någonsin vågar säga och påstå att kärlek kan vara fel, vad det är och inte är och hur människor ska leva. Det är liksom större än den där oskrivna regeln om att det ska vara man och kvinna. Jerk.
"No. I have a lot of gay friends back in Sweden and you have no idea how proud I am of them"
liksom, det är han det är synd om som tror att allt är svart och vitt. Och han kanske fattar det nån dag eller så gör han inte det, hans problem, så jag sa inget mer. Detta är första gången jag hört något rasistiskt sen jag kom hit och det förvånar mig om jag ska vara ärlig, trodde jag skulle få höra mycket mer. Glad att det är motbevisat. 

3 kommentarer
Postat av: johanna

kan inte du lägga ut bilder på dina cheer kläder?:)

2011-10-05 @ 15:50:58
Postat av: `Julia

Vilken level, elr vad man nu ska säga, tränar du på?:)

2011-10-05 @ 16:40:52
Postat av: DEN fin, DU fin

You rock!! Jag mår bra här i svennebanan, saknar min bästis bara :( nu ska jag sova!!!!! Puss vännen :)

2011-10-05 @ 22:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0