I love hearing old songs I used to love. They're like memories you can always go back to.

Jag minns innan jag åkte iväg att jag var jätte osäker på min Svenska accent och jag gillar inte alls att när man hör att jag inte är from around here. Jag prata i telefon med Sebastian under lunch i Fredags och jag satt med Max, Nate, Matt, Sean och några andra killar som jag inte kan namnet på och dom sa att det mest attraktiva en tjej kan göra är att prata ett annat språk och hur sexigt svenska va och en massa sånt. Tycker det är jättekonstigt, jag satt ju och prata om skolgrejer, rektorer och pappersarbete haha. Och jag frågade en kille här om dagen om han tycker att min accent är irriterande och han svarade "No, actually it's really hot" too much information on that one, it totally creeped me out haha men i alla fall så tror inte jag att jag hade behövt bekymra mig så mycket. Dom flesta tycker bara det är sött när man säger fel. Och vissa frågar mig om vi pratar Engelska i Sverige för att min engelska är så bra och flawless, sånt blir man ju glad av att höra :) Känner också hela tiden hur mycket mer flytande man blir i språket och nu måste jag ju google translata Svenska och jag vet inte riktigt hur det är med gramatiken alltid.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0