Sweden, Spain, Belgium, China, Denmark, USA and Germany in the Grand Canyon.

Okej, denna trippen var ju för ett tag sen men bättre sent än aldrig right?
Vi åkte upp fredag till The Grand Canyon, samlades på IKEA, spendera 6 timmar i en van och körde nästan över en Elk. Åt på resturang (var tvugna att lämna kl 9 för lagen säger här att om de serverar alkohol får inga minderåriga vara kvar tills efter det) sen kom vi till hotellet och somna gott i våra hotellsängar.
Upp tidigt lördag, åt frukost, sen åkte vi iväg till The grand canyon. Pumpa på med vatten i min "camel back" som jag fick låna av Tom. Det är liksom en vattenslang istället för vattenflaska som går från ryggsäcken, kände mig jätte pro med den. Vi hajka i 8 timmar. Helt klart av det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv. Upp och ner för branta, steniga, heta canyon. 2 små sandwhiches och vatten. Kände hela huvudet dunka. Men så himla coolt nu när jag ser tillbaka på det att jag gjorde det och det var verkligen vackert. Kom upp till toppen och hade mig en milkshake och kunde inte minnas när mat någonsin smakade så gott senast. Åkte in till Flagstaff och hade Pizza allihopa. Lärde mig alla ord som en språklärare aldrig skulle lära ut på alla möjliga språk. Vi åkte till ett annat hotell med gigantiska rum, pool och en jaccuzzi där vi slappnade av rätt bra på kvällen.
söndag fick en en halvtimmas sovmorgon. Jay! och vi gick allihopa som ankor från vandringen. Hade världens bästa hotellfrukost. Frukostbuffe är det bästa jag vet haha. Våffla, bagels och sånt. Spendera lite tid i Flagstaff, gick på marknad och tog kort med crossroads skyllten. Vi åkte vidare till Sedona där vi spendera tid i touristaffärer och åt på indonesisk resturang. Vi hade otroligt kul tillsammans, vi sjöng och skratta högt och dansa omkring så mycket vi orka. Det är så himla häftigt hur många människor man lärt känna genom utbytesåret, inte bara Amerikanare men massa underbara exchange students från Sverige och länder över hela världen, vissa jag tror jag kommer ha kontakt med genom hela livet.

 

Grand Canyon - Been there, done that.
6 kommentarer
Postat av: elli

Hej :) jag funderar lite på det här med cheerleadingen; hade du hållt på med det i Sverige eller började du med det direkt där? :)

2011-10-13 @ 13:56:44
Postat av: Linn Holmström

gud vad avundsjuk jag är! :D

Verkar vara så sjukt grymt kul att vara i USA! :D

2011-10-13 @ 17:20:34
URL: http://linnholmstrom.devote.se
Postat av: Madeleine

Vi var vid Grand Canyon i juli och det var såå varmt, men otroligt vackert :)

Enjoy!

2011-10-13 @ 19:01:54
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com/
Postat av: Alexandra Kjellman

Åh, så sjuukt kul det måste ha varit!

2011-10-13 @ 19:32:32
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så himla söt!

2011-10-13 @ 19:56:29
Postat av: Sillen :)

Grym blogg.. följ min med! :)

KRAM

2011-10-15 @ 12:04:51
URL: http://thelifebejb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0