Declaration of independence

Halloo alla Svennebannaner. Jag är jätte hyper just nu haha. Idag på väg till American History Class så började jag känna mig jätte snurrig, min balans var dålig och jag kände mig alldeles stakig så Wade tog mig till the Nurse. Jag var där ett tag och pratade men bestämde mig för att gå tillbaka till lektionen men fick åka hem sen för jag var helt borta. Jag har fått väldigt ont i min lower back lite till och från i en månad, något jag aldrig fått innan och när jag prata med Dezaray så sa hon att det kan vara min kidney. Great haha. Har ingen aning om det stämmer men jag kanske borde kolla upp det. Hur som hellst så är jag jätte vaken nu efter allt sovande idag.
Något som gjorde mig bättre i alla fall var ett paket, shippat hela vägen från Sverige som kom fram idag från pappa med svenskt godis! Dottie sa att jag såg ut som ett barn på julafton. Fina pappa.
Det är konstigt hur bra jag klarat mig med hemlängtan. Det finns så många personer jag saknar och jag önska att jag kunde uppleva allt detta med dem men jag klarar mig bra och det känns inte jobbigt. Det finns stunder då jag bara har lust att ringa till mamma och fråga om råd och beslut, eller till Lina och berätta om alla Amerikanska killar, eller få en såndär lång kram ifrån mina fina Göteborgsflickor. Men jag klarar mig bra för kärlek är starkare än avstånd.

I Söndags var jag på en stor College Fair med familjen + Michelle. Brittany och Michelle är seniors så de behövde kolla på skolor, men ska jag vara ärlig så kollade jag själv också och fick en stor bunt med broshyrer hem. En del tog jag bara för att det var coolt att ha papper från typ UCLA men USA känns som mitt hem och jag skulle så himla gärna gå på college här. Och jag och Sebastian, utbytesstudent i SC, taggar på varandra. Största drömmen hade varit HPU - Hawaii Pacific University (och alla cheerleaders: Mm.. jag vet!!!) Kan ni tänka er hur underbart det hade varit att plugga på Hawaii? Och tydligen har de en hel del studenter från Sverige på det colleget så det är absolut möjligt men aa, det kostar ju lite. Tror dock alltid att det finns nått sätt om man verkligen vill nånting. Får bara plugga på och få ett stipendium, söka studie lån och skaffa mig ett bra jobb.

Glad Oktober på er förresten. Stackare. Antar att det börjar bli rätt väldigt mörkt där borta. Halsdukar och sånt. Kan inte fatta att det är Lights in Alingsås i min lilla hemstad nu. Här är himlen fortfarande strålande blå. Och det är si sådär 30 nånting grader. Det ser så lustigt ut när de dekorerar med höstlöv här borta. Har en höstkrans på dörren och den är jättefin men det ser jätte knepigt ut. Hur som hellst. Denna månaden kommer vara awesome.
C a l i f o r n i a i slutet av månaden. Åh, fattar ni hur taggad jag är? Och vi kommer åka till Disneyland och vet ni vad mer? Det kommer vara Halloween tema!!! I am not even kidding!

Har cheer practice tommorrow. So excited. I'll probably bring the camera. Får bli ett bildregn snart med massa bilder från de senaste dagarna, veckorna.
4 kommentarer
Postat av: Michelle

Haha jag har sökt till HPU :)

2011-10-04 @ 08:06:08
URL: http://jesuiselle.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hahahahah, jag var i USA på Halloween för fyra år sedan. Det var galet! Haha, det är en helt annan upplevelse än från Sverige. De klär liksom ut sig till vad som helst, prinsessor, disnet-figurer och inte bara spöken, häxor och vafan det är. Have fun! :')

2011-10-04 @ 08:32:12
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: johanna

bor i norrland och här har man redan fått ta fram vinterjackan!

2011-10-04 @ 17:50:42
Postat av: Alexandra

strö salt i såren du med ditt jävla arizona väder och disneyland! ;)

2011-10-04 @ 19:24:59
URL: http://alexandrafredblad.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0