Why don't Swedes go crazy like this?


USA pratar ju alltid om hur fria de är, America the free. Ska jag vara ärlig så har jag inte så bra koll på varför men det är ju baserat på hur landet är uppbyggt. Jag tycker att USA är ett fritt land för människorna här är fria. Man vågar vara extrem, ta ut svängarna, är inte rädd för att göra bort sig, ha självförtroende, sticka ut, höras, vara sig själv och lite smått tokig. Man håller inte tillbaka.

Jag såg Eat Pray Love häromdagen och svenska Sofi får frågan vad ordet är för Stockholm är och hon svarar "Are you kidding me? Conform." jag håller verkligen med. Vi anpassar oss och är så himla bra på att bara följa strömmen. Till och med att heja på vararandra är galet i Sverige för ingen gör det. Men om man alltid gör vad alla andra gör och lever under alla de där oskrivna reglerna, är man verkligen sann mot sig själv då eller en fånge av samhället? Gå din egen väg, gör din grej, var den du är inte vad som förväntas av dig, stå upp för dina åsikter, ha din egen stil, våga skina och få alla att tänka att du tror att du är nått, för du är nått. Detta är ditt liv och inte någon annans. Sluta bry dig om vad andra tänker, säger, hur de kollar. Människor kommer alltid ha en åsikt, kommer alltid att dömma, man vinner ingenting på att pleasa. Vi är födda olika för en anledning. Why are we trying so hard to fit in when we were born to stand out? You gotta have that little extra to be extraordinary.

Jag undrar lite över vad folk hade sagt om någon hade dekorerat trädgården såhär i Sverige.
4 kommentarer
Postat av: rebecka

vadå hejar på varandrar? gör vi väl visst? Eller det kanske bara är Norrland?

2011-11-26 @ 12:08:59
Postat av: Emma

Så himla bra skrivet! Håller verkligen med! :D

2011-11-26 @ 16:55:17
URL: http://drottningchristina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Word!

2011-11-26 @ 18:14:58
Postat av: Isabella

Hej Eira!

DIn blogg är jättefin och du skriver så bra.

Älskar att följa ditt år och läsa dina tankar!



Du har så rätt i det du säger,

Fast jag vet faktiskt ett ställe där några familjer dekorerar husen lika extremt som i USA. Det är jättefint, många åker dit som en sevärdighet, förmodligen för att de aldrig sett något liknande.



Hoppas julen i USA blir fin.

Kram!

2011-11-27 @ 18:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0