No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb.

Om jag ska ge er kommande utbytesstudenter ett tips så är det verkligen att gå på utbytesträffar! Jag har träffat massa utbytesstudenter men Victoria, Paula och Sebastian träffade jag innan vi alla drog iväg på våra egna äventyr och de har verkligen varit en jättestor del av mitt utbytesår och de är några av mina närmaste vänner nu. Har svårt att tänka mig hur det hade varit att uppleva allt detta ensam utan dem.

Åh tjejer, minns ni när vi stod inne i Nordstan och krama sönder varandra för att vi skulle säga hej då för sista gången på ett år och vi alla var tårögda och inte kunde släppa taget. Och den där dagen då vi satte oss på en buss och bestämde för att inte hoppa av och bara se vart vi hamna. Första sommardagen och vi tog Vickans landetmoppe och köpte pizza. Eller Victoria när du kommentera på min blogg, din lilla stalker, att du såg mig inne på H&M men inte vågade heja haha, det var innan vi ens kände varandra. Dagen då vi åkte till Hemköp och köpte picnik och satte oss i slottskogen och åt jordgubbar och oreos, jag tror att vår vänskap blev starkare då. Paula när vi satt inne på tågstationen i timmar och pratade om alla ställen vi ska se tillsammans. Egg&Milk är vårt ställe även om vi bara varit där en gång och alla konstiga namn vi kom upp med när vi gjorde cupcakes. Och TOMMMEY och en massa engelska, american-everything och den där drinken jag och Paula fixa för vår sugarmama. Har så otroligt många härliga minnen med er även om vi bara kännt varandra sen Maj och jag älskar er så himla mycket.

Och Sebastian, ärligt talat så gör du alltid dagen ännu lite bättre när jag pratar med dig. Jag har bara träffat dig en gång men det räckte och nu hörs vi varje dag. Vi har ju planerat in en massa saker i framtiden så jag är rätt säker på att vi kommer ses mer :)

Så mitt utbytesår började och började så himla bra innan jag ens satt mig på flyget och liksom även om mitt utbytesår en dag tar slut så kommer dessa personer ju fortfarande finnas kvar. Och de förstod bäst innan jag åkte, nu när jag är iväg och jag kommer helt klart behöva dem när vi är tillbaka igen för de är dom enda som vet hur det var. Utbytesstudenter har inte bara USA och utbytesåret gemensamt men liksom en lust att se mer och jag tror att vi alla är rätt olagom. Jag älskar hur vi håller koll och kontakt med bloggar och facebook och stöttar varandra och känner att vi alla explorius-barn är som en liten familj haha:)


2 kommentarer
Postat av: Victoria

Haha vad söt du e!

Kan inte sluta skratta åt H&M grejen ;D

Men jag får faktiskt lite tårar i ögonen när du skriver om alla minnen :( Fatta att allt detta bara hänt på ett halvår, och vi har hela livet in front of us! Love you girl, A lot.

2011-11-10 @ 10:45:24
URL: http://vaiusa.blogg.se/
Postat av: paula

Åh eiris du är så fin!

Är så sjukt glad att vi träffades, tänk vad mycket minnen vi har skapat på så kort tid. & som du säger, det här är bara början av en lång vänskap. Saknar dej, but I can't wait to create more memories and travel the world.

I love you <3

2011-11-11 @ 20:39:17
URL: http://psintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0