What doesn't kill you makes you stronger

Har kommit hem från Danmark nu och kollar på Det blir bättre med Magdelena Graaf som berättar sin hemska, hemska historia om hennes man som misshandlade henne nästan till döds när hon bara var 19 år. Vilken stark människa hon är! Så fruktansvärt hemskt men hon lyckades rädda både sig själv och sin son och ikväll tror jag att hon genom att berätta sina upplevelser och hur hon övervann är livsavgörande för andra tjejer i samma situation. Såna personer inspirerar mig och det blir bättre!
Jag håller på att ladda upp bilder ifrån helgen men det tar otroligt lång tid men de kommer. Hoppas ni har haft en fin helg i Sverige :))
2 kommentarer
Postat av: Alma

Hej! Hon har skrivit en bok om det också: Det ska bli ett sant nöje att döda dig. Den är superbra! När jag läste den undrade jag nästan om det var sant, så hemsk historia, så stark människa och några varma hjärtan bland allt grått. Himla bra bok alltså, läs den!

2011-05-02 @ 16:19:47
Postat av: Eira

Tack för tipset! Jag visste faktiskt om att hon skrivit en bok och har funderat länge på att läsa den - ska nog göra det då! Så himla starkt och modigt av henne att först och främst klara av det, men att prata om det till andra också!

2011-05-02 @ 16:52:20
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0