Engelska

Jag minns för ett år sedan blev jag supernervös när jag tänkte på att jag skulle prata engelska dagarna långa. Jag blir alltid nervös och osäker av att prata engelska med människor som pratar det flytande. De hör ju minsta fel och kan så lätt döma. Men nu känner jag att vad spelar det för roll om jag säger was istället för were eller om jag uttalar ett ord fel? Ingen kan väl förvänta sig av mig att kunna flytande engelska när jag bara pratar svenska här hemma? Och jag tror ändå att min engelska kommer vara bättre än amerikanernas svenska haha ;) Svenskar har inga särskilda problem med att uttrycka sig eftersom att vårt land har prioriterat engelskan högt i skolorna och det ska vi verkligen vara glada för. När man kommer till tex spanien kan ju typ 1% av befolkningen engelska bara, inte ens i affärer eller flygplatser kan man göra sig förstådd mer än med "täckenspråk". Jag tror att jag snabbt kommer komma in i språket. Det bästa sättet att lära sig ett språk att prata och höra det dagligen och det är en stor anledning till varför jag vill åka på utbytesår. Ser så fram emot att komma hem och kunna prata engelska helt flytande!
1 kommentarer
Postat av: ewelina

håller med. så himla skönt att kunna det så jävla bra sen!:D

2011-05-05 @ 13:15:00
URL: http://evertsusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0