Gay Marriage or, as I like to call it: 'Marriage.' You know, because I had lunch this afternoon, not gay lunch. I parked my car; I didn't gay park it.

Jag googlade runt lite på han här Harold Camping som påstod att jorden skulle ha gått under i lördags. Jag kom in på hans radio och hittade detta, där "gay pride" tydligen ska vara täcken från gud att det är dags för domedagen.
Låt han ha sin tro men jag skulle vilja skriva om ämnet för jag har min.

Ibland har jag svårt att förstå människor. Att ge order om hur man ska se ut, vara, leva, älska tycker jag är ett av de största brotten en människa kan begå mot en annan. Det är som att sätta en människa i ett osynligt fängelse. Det är som att sno någons glädje och liv. Men folk håller inte med mig, de tycker att kärlek är ett  värre obrott än att kränka någon och vi lever i en värld där homofobi och hat tydligen är mer accepterat än att vara homosexuell och kär.

Det finns människor som tror sig veta vad kärlek innebär, och sätter etikett på vad det är och inte är. De tycks ha kommit fram till att allt är väldigt svar och vitt. Men jag ska berätta för dig att kärlek har inga gränser och kan inte bli begränsat. Det är svar vitt, blått, gult, orange, rosa, grönt och lila och en mix med alla färger tillsammans. Jag hörde till och med om en tjej som gifte sig och blev kär i eiffeltornet. Och det var ingen som sa nej.

Man hejjar på för dig att gifta dig med en våldsam man men det är emot lagen och normen att gifta dig med någon som gör dig glad. Hur kan det vara så? Some dudes marry dudes, get over it!

Jag struntar i om du är gay eller straight - du är människa och du är kär. Det är allt jag behöver veta. Vi är alla olika, det är det som gör oss lika. Du ska aldrig behöva dölja vem du är för du är född fri och värd att glänsa och följa ditt hjärta. Var dig själv och var stolt, gå med huvudet högt. Dina unikheter gör dig speciell och vacker på ditt sätt något annat finns inte.

4 kommentarer
Postat av: Katt

you got it all right! den där snubben har tyvärr inte gjort det.. sorgligt att han har så mycket inflytande trots allt..

Postat av: lina

så himla rätt!

2011-05-23 @ 19:56:47
Postat av: Matilda

Så sant. Vi gör en film just nu, jag och min kompis, i skolan som handlar om sexualitet och acceptans. Jag håller verkligen med dig :)

2011-05-23 @ 21:13:33
URL: http://matildaperidot.blogg.se/
Postat av: Josefine

Mycket fint och så sant! Själv är jag homosexuell och får hela tiden tänka på vem man pratar med och är lite rädd för hur folk ska reagera när dom få veta. Egentligen så spelar det ingen roll vad folk tycker. Men det värmer alltid lite extra när någon skriver/säger såhär fina ord :)

2011-05-24 @ 20:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0