2 månader!!!!

DET Ä TYP INGENTING! Tänk att jag ska flyger iväg, tänk att jag snart träffar min värdfamilj och att jag snart har min första skoldag på ett amerikanskt high school. Det är helt bananas!!! Jag har nästan vant mig vid tanken av att jag åker, det är ju mer än ett år sen sedan allt började. Men shit, det är ju så jäkla coolt att jag kommer få uppleva allt det där som man bara ser i film och som man brukar drömma om. Jag kommer få uppleva ett high school år, i USA och med allt vad det innebär, utan snö och utan fula granar och tysta tåg. Prom, graduation. Spirit i mängder. Engelska varje dag, på tv, på radio, i affären, i skolan, på reklamen. Den amerikanska flaggan hängandes i klassrum och på hus. Under beådran av Obama. I samma land som Spears och Aguilera. I samma stat och område som Bella Swan. The land of the free, home of the dreams. Super bowl, yankees och cheerleading. Skittles och Jelly Beans. B&J. Billiga converese. Palmer på skolgården och pool i trädgården.

1 kommentarer
Postat av: Ellen - College USA 2011

Jag det är inte alls lång tid tills du ska åka och du kommer säkert att få jättekul. Vilken delstat ska du till?

2011-05-29 @ 16:32:44
URL: http://ellenbratt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0