Världen är uppochner- vänd den rätt

Igår när jag var påväg hem såg jag flera människor som stod med bössor för att samla in pengar till stackars Japan. Jag gav allt jag hade på mig, vilket motsvarade 1 krona och jag kände mig så himla dum. Jag gick in på röda korset nu och de verkar inte ha någon insamling till Japan men man kan ge pengar till Libyen. Jorden håller på att falla samman och vi behöver hjälpa varandra. Pengarna går till medicin och kirurgteam samt tak över huvudet, filtar, köksutrustning och hygienkit. Man måste minst ge 100 kr, men kom igen, hoppa två fikor eller kanske ett linne. Vad gör det om hundra år? För vissa kan de pengarna vara livsviktiga.
När vi är på ämnet vill jag också tipsa om Action Aid. Om känner någon som fyller år men inte vet vad man ska köpa i födelsedagspresent kan man ge en present mot fattigdom. Man kan köpa vinterjackor, skolböcker, kycklingar och en hel rad med andra djur och annat för att underlätta för andra i världen. I julklapp fick mormor ett vacinationskitt av mig och morfar fick en get och de blev båda väldigt glada.

3 kommentarer
Postat av: Katt

jag gjorde så förra julen till mormor och morfar också! mormor blev verkligen superglad eftersom hon aldrig vill ha något. att hon fick typ 50 paket sån där näringsvälling för såna som svält (barn) blev hon jätteglad och snackar fortfarande om det :D

Postat av: Isa

Ska komma ihåg detdär med att ge bort saker till välgörenhet till födelsedan, synd att min syster är den enda som fyller år på ett bra tag. Hmmm, och hon blir tyvärr inte så glad om hon får ge bort en get åt en behövande familj för hon är i den åldern och förstår inte sånt. Nåja, ska försöka minnas det tills någon lite klokare fyller år : )

2011-03-23 @ 20:54:16
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: Victoria

Okej, får leta lite då ;)

Japp, eller jag bor i Mölndal söder om Göteborg, du kanske vet var det är? (Kungsbacka pendeln går dit) :).

Ja! Det hade varit jätte roligt, kanske vi skulle kunna göra en sån rolig grej nu under våren? :) Jag är öppen för förslag :)

Ja precis, jag tror mina kompisar börjar bli lite trötta om allt utbytes - prat, och jag åker om först ett år :P haha.

Men det låter som en underbar ide !



Kram

2011-03-24 @ 06:35:41
URL: http://victorialinneaahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0