L'amor che move il sole e l'altre stelle

Min tolkning av glädje är såhär: Skapa utifrån de förutsättningar som finns och le åt det som finns att le åt. Ingenting är värt att deppa över.

Sen mamma flytta hem från San Diego i slutet av förra året har vi bott i en etta. Jag sover på soffan och mamma sover på en ihoppfällbar säng. Fancy? Hon flyttade till California ett par månader, sålde lägenheten vi hade här för hon ville känna sig helt fri. När hon sedan kom tillbaka tog vi första bästa lägenheten. Vi letar konstant efter en ny men acceptera att det är som det är och göra det bästa av de förutsättningar vi har. Istället för att deppa över situationen så lyxar vi till det med fina frukostar och goda middagar. Alla pusselbitar är inte på plats men lägenheten är ju fylld med precis lika mycket kärlek som innan, vad spelar två sovrum för roll och hur skulle det göra oss gladare?

Jag pluggar i Göteborg men bor en bit utanför stan. Jag åker tåget fram och tillbaka varje dag och visst kan det vara jobbigt ibland men om man köper med sig något på vägen, lyssnar på bra musik och hittar en fönsterplats är det faktiskt rätt härligt att bara ha en stund att koppla av. Dessutom tycker jag det är värt det. Idag gick jag förbi ticket och fick med mig en hel bunt resetidningar som jag satt och bläddra i på tåget och jag köpte årets första jordgubbar!

Min tumblr fyller jag med saker som får mig att le :) LetsBeExtraordinary

1 kommentarer
Postat av: Anna

Åh, man blir helt varm när man läser inlägget och ser de underbara bilderna! Jag har varit i Frankrike en gång tidigare och då levde man verkligen turist med kameran i högsta hugg, men det var så väldans vackert! :D Ser också fram emot att få visa det vi håller varmt om hjärtat i Sverige, det ska bli så spännande att se reaktionerna! Kram

2011-03-23 @ 16:07:41
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0