Fråga: att överkomma rädsla

Fråga:
Hej!
Jag undrar hur du hanterar rädslan inför att åka till usa?
Min pappa har nyligen fått jobb i new york så vi ska flytta dit innan sommarens slut..
Har du några tips?
Din blogg är bäst!
Puss

Svar:
Heej! Åh tack så jätte mycket, vad glad jag blir!
Wow, vad kul det låter! Hm.. det där med rädslor. Det finns väldigt mycket som kan skrämma en med att flytta till ett nytt ställe, framförallt ett nytt land. Många frågor som inte kan få svar på förens man är där, och det är riktigt läskigt just att inte veta och släppa kontrollen. Jag ska inte säga att jag inte har rädslor men jag är nog inte så påverkad av dem. Jag fokuserar så mycket på det possetiva, vilken otrolig upplevelse det kommer bli. Jag känner mig så lyckligt lottad som har chansen att göra detta, få testa något nytt. Jag är medveten om att allt inte kommer vara sockersött, jag kommer säkert ha stunder då jag totalt gråter hjärtat av mig men det är okej för det är livet liksom. Även i det finns det något bra för det kommer göra mig starkare som människa. Jag är inte så rädd för jag vet att det kommer att bli okej, förr eller senare. Tror det är viktigt att inte ta livet så seriöst utan bara leva, och det är väl precis det man gör när man tar en risk. Slutligen vill jag säga, tvivla aldrig på dig själv. Var stark i dig så kommer allt att lösa sig.

Önskar så att jag kunde ge dig ett bra svar och att jag kunde hjälpa dig! Du får hemskt gärna höra av dig igen och berätta hur du får det där borta eller om du har mer du undrar över eller om något känns jobbigt när du är där. Massa kramar och jag håller en tumma för dig :)

1 kommentarer
Postat av: Sandra

Eira du skriver så himla bra, du verkar vara en så fin person!!

2011-03-17 @ 14:17:39
URL: http://sandrarasouli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0