I eat glitter for breakfast, lunch and tea.

Visst blir man trött på frukosten man äter dag ut och dag in, det blir jag i alla fall. Har totalt förätit mig på havrefras och A-fil. Men för att göra frukosten lite godare är mitt knep är att krydda upp den lite. Här är några tips till god och nyttig frukost.

Till en vanlig skål med yoghurt brukar jag riva i äpple tillsamans med lite musli och kanel.  Och till gröt är det supergott att tillsätta kardemumma vid tillagning (man behöver faktiskt inte koka utan kan köra in den 2 min i mikron, smidigt om man är lika stressad som mig om mogonen) och strö över lite russin och även här kanel. Jag tvingade i mig gröt förut men såhär kan jag knappt sluta äta. Känns som man äter typ semla till frukost.
Om man har lite längre tid så är det jättebra ide att hacka ihop en fruktsallad tillsamans med yoghurt eller mixa en god bärsmoothie. Till det, te eller juice eller kaffe om man vill det. Det är en bra start på dagen :)

Jag längtar förövrigt tills när man kan äta frukost på altanen, det är så underbart.

Borde man inte vakna till detta varje morgon? Det går verkligen att grubbla över varför man bor i Sverige. När andra stålar upp med solen så ligger vi kvar så länge vi bara kan i våra sängar för ute finns det inte något att heja för.

Jaja. Jag kommer ju faktiskt härifrån.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0