Här är frågorna och svaren

Hur känner du inför resan?
Oj, stor fråga. Men jag känner mig otroligt taggad! Att hoppa av ifrån mitt vanliga liv har jag velat göra så länge nu - bara dra iväg på något helt annat och uppleva massa, massa nytt. Och leva. Dessutom ska jag tillArizona eller California, jag menar vad mer kan man be om? Jag ska BO där, jag FLYTTAR dit. Det känns så sjukt häftigt!

Är du nervös eller glad mest?
Absolut mest glad! Visst finns det saker jag går runt och grubblar lite över men glädjen övervinner verkligen. Tror inte det hade varit kul att åka utan lite nervositet i bagaget ändå, det är liksom en del av grejen just att över vinna sina rädslor. Enligt mig i alla fall. Jag hade inte varit bekväm med att välja den säkra vägen att leva.

Är det inte svårt att bestämma sig vad man ska ha med sig/inte ha med sig, man kan ju inte ta med sig allt man har?
Går faktiskt runt och tänker på det en del, vad jag ska ha med mig och inte. Det är kanske rätt lätt att packa till dessa ställen dock, framförallt till Arizona där det är varmt konstant. Det blir ju en del shorts och linnen som följer med. Mina härliga stickade tröjor får nog tyvär stanna hemma. Tror jag kommer sakna att mysa ner mig i tjocka kläder faktiskt. 

Kommer du gå i 1:an eller 2:an på gymnasiet där?
Kommer gå 2:an där och sen komma hem och gå om det året eftersom att ett utbytesår inte räknas.. 

Vad är dina top-5 must-do i Sverige innan du åker iväg till USA?
Haha jag vet inte om jag har en sån lista. Vill ju mest fly härifrån haha. Men jag vill spendera mycket tid med vänner och familj såklart. Typ äta semla och kolla på melodifestivalen.

Tänker du mycket på att du kommer åka iväg till USA? Till exempel när du hänger med dina kompisar och så vet du att ni kommer skiljas åt nästa år..
Haha ja mest hela tiden faktiskt och jag pratar nog om det än del också (förlåt vänner) därför är det så bra att jag bloggar så jag blir av med en del tankar i alla fall. Jag försöker att inte tänka så "vi kommer snart att skiljas åt" utan mer njuta av tiden jag har med dem i så fall.

Tror du det förekommer mer diskriminering i USA än i Sverige?
Det hoppas jag ju verkligen inte. Kanske är det så, de har ju en historia av mycket diskriminering. Det känns ju väldigt skönt att veta ändå att det går frammåt för dem. På något konstigt sätt ska det bli intressant att se om det finns några kontraster, inte för att jag kommer stötta det då.

Är skoldagarna i USA längre/kortare?
Vet i alla fall att man börjar tidigt varje morgon, typ 7 eller 8 och slutar kring 3, 4. Alla dagar är ju lika långa eftersom att man har samma lektioner och schema alla dagar i veckan.

Tror du att du kommer sakna Sverige, fast än du sedan en lång tid tillbaka velat åka härifrån?
Jag kommer säkert av jätte konstiga anledningar sakna Sverige. Kommer säkert sakna snö och sånt trams. Kanske märker jag att jag faktiskt tycker om mitt hemland. Eller så gör jag inte det haha. Kan inte föreställa mig att jag gör det..

Vilken låt har du fastnat på senaste tiden på?
Way over yonder in the minor the minor key från filmen Love and other drugs och jag är fortfarande galen i Burlesque soundtracker

Allting som läggs ut på internet kommer alltid finnas ju, tror du något av det du skrivit här på bloggen kommer jaga dig senare i livet? (haha typiskt mig och fråga, men vill veta din åsikt om det.)
Jag ångrar ingenting jag gör och jag står för vad jag tycker så nej, det tror jag inte. Om jag blir straffad för att ha en åsikt får jag väl bli straffad för det.

Jag vet att du vill tatuera dig, menar du en riktig tatuering som stannar kvar för alltid? Tycker inte du det är ett irriterande faktum att en riktig tatuering stannar kvar för ALLTID?
Det är det jag tycker är fint, att man ristar in något för livet. Därför skulle jag bara kunna tatuera något som verkligen betyder.

Vilken tatuering vill du tatuera in då, om du ska göra det?
Jag skulle vilja ha Alive, Free eller Stronger på mitt ringfinger och "Miles to go before I sleep" i nacken. Ska ju inte göra det än på ett tag dock, vill verkligen tänka igenom det. Jag älskar att vara impulsiv men som du säger, det sitter ju verkligen föralltid sen.

Vad är din hobby?
Haha det var en jäkligt bra fråga. Jag har nog ingen. Är en stor dagdrömmare. Är så nyfiken på livet, på världen och på allt som är vackert och lite extraordinary. Jag är glupsk på livet helt enkelt. Det kanske är min hobby haha.

Hur ser en perfekt eftermiddag efter skolan ut?
Svår. Men sol, vänner, glass och en parkbänk typ.

Är du nyttig av dig, eller unnar du dig godsaker whenever you feel like it?
Jag försöker att vara nyttig. Äter mycket vegitariskt och det är inte så att jag drar i mig precis vad jag vill hela tiden. Tror dock mina vänner känner mig som ett stort matvrak. Jag tycker det är viktigt att leva och mat är absolut en livsnjutning. Brukar därför äta godsaker i rätt stunder. Typ man vaknar och solen skiner - då är det ju bara att göra pannkakor med en massa grädde, syl och glass. Eller när man myser med sina vänner, då måste man ha godis. För att förgylla stunder helt enkelt. Är inte så kul att dra i sig en marabou i sin ensamhet liksom.

Ses vi i Göteborg den 7e maj? Från Alexandra
Ja det hoppas jag :) Jag ska i alla fall dit. Ska bli super kul! Kram

*Om du efter några månader får ett mail från explorius där det står " vi hittade ingen familj till dig i CA eller AZ så vi byter distrikt till Washington state och montana." Hur skulle du känna dig då ? 
Vad har du förväntningar av din blivande vädfamilj?
Du har en jättebra blogg ! :D Från Emma
Tack så jätte mycket fina du! Jag hade blivit alldeles devastated. Jag hade såklart fortfarande varit jätte glad för att åka men det hade varit en sån besvikelse nu när jag verkligen siktat in mig på dessa två stater och att de faktiskt garanterat mig att hamna här.

är du
ledig?

Nej jag hade lov förra veckan. Avundas alla som är hemma denna vekcna. Till min stora lycka har jag både indragna lektioner och studedag denna veckan!

Weey, du som har hållit på med Cheerleading. Hur svårt är det att göra en bakåtvolt? :s Och såntdär tumbling då man hoppar bakåt och bara fortsätter? :D
Min skola i USA har det som mininum krav för att komma med i deras cheerleading lag. Hehe (a)

Hmm alltså det är ju rätt svårt och det tar tid att lära sig såna saker. Framförallt behöver man träna med en någon som kan hjälpa dig på riktigt och vet vad de gör. Finns det inget Junior Varsity lag på din skola? Där brukar kraven vara mindre.

valde du arizona och kalifornien i delstats val?
Ja det gjorde jag! Lucky me som fick precis vad jag ville!

Hur lång är du?
166 cm

Om du skulle bli tvungen att sluta blogga eller sluta på facebook vad skulle du välja?
Facebook. En riktigt överskattad sida egentligen. Får mycket utav att blogga :)

Favorit färg?

Turkos, lila, orange

Vad har du för kamera? :D

En canon IXUS 220 HS tydligen, var tvungen att kolla nu för att du frågade ;) Har en systemkamera i familjen men den har jag ingen koll på alls

Vad vill du jobba med som vuxen?

Jag vill nog hellst jobba för mänskliga rättigheter och jämlikhet. Jag vill i alla fall ha ett jobb där jag påverkar och jobbar för en förbättring.

Vill du flytta permanent till USA som vuxen?
Just nu vill jag det men jag vet ju inte vad ett år där gör med mig, kanske ändrar åsikt.

Vilken hårfärg fördedrar du på killar? :D
Mitt hjärta har alltid klappat lite extra för gingers, annrs mörkhåriga.

Vilka länder har du varit i, och kan du lägga en kommentar om nack- och fördelar med varje land?
Haha nej jag kan inte skriva för och nackdelar tyvär, man glömer ju :/
Italien - har varit på själva huvudön och på Sicilien
Grekland - Samos och Kreta
Spanien - Valencia 4 ggr samt Gran Canaria 1 gång
England - I fina, fina London
Tjeckien - Prag
Sverige, Danmark, Norge höhö
Marocko - Detta var min första resa och jag var fyra
Malta - språkresa i tre veckor

Vad ska vi göra när vi träffas snart igen? :D // Bea
Haha jag vet inte, din filur. Liseberg?

Kommer du hålla kontakten med oss när du är i USA? (självklart svar, men ändå, kan ju hända att man glömmer om man börjar trivas riktigt bra där och inte har tid framför datorn liksom ;))
Det är klart! Jag se riktigt fram emot det mycket faktiskt

Kan du att skicka bilder till mig och berätta hur det är i USA? :D // Bea
Jag kommer ju göra det här ;)

Tror du du kommer vara mer/mindre aktiv i bloggen när du flyttar?
Jag tror det kommer gå i perioder men jag tror absolut att jag kommer vara bra på att uppdatera

Kommer du ha ett avskedsparty before you leave?

Ja det vill jag verkligen ha! You'e invited!

Jag tycker om din musikstil, kan inte du länka din bästa spotify-lista?
Åh tack så mycket! Jag känner mig alltid mycket mer utlämnad av att skicka iväg min spellista än att skicka iväg ett inlägg skrivet med egna ord, det är konstigt. Men jaja. Här är två helt olika spellistor som jag lyssnar mycket på Savannah Orange Juice och Teenage dirtbag

Tycker du jag är knäpp som ställer så många frågor? :D // Bea
Haha ja du är lite knäpp men världen behöver knäppa människor <3

Saknar du mig? JAG SAKNAR DIG! // Bea

Det är du att jag gör :)

Ska vi träffas snart? :D:D // Bea
Det tycker jag absolut vi ska!

Vad skulle du ha för tips till alla som är osäkra på sig själv men ändå inte gör något elakt som att mobba, bete sig taskigt, för att känna sig självsäkrare?
Tänk på att mobbarnas ord bara säger något om dom själva. Den som säger du är du är själv dum så tänkt efter, egentligen säger ju deras ord bara något om dom och inte om dig. I det läget är du lite bättre än vad dom är, egentligen. Dessa personer som mobbar, de mobbar för att de har någon slags osäkerhet eller sårbarhet av någon slag och det handlar egentligen mer om det än att du är ful och äklig. De mår dåligt och du är bara på fel plats vid fel tid, ett offer att lägga all skit på. Vet att jag skrev ett jätte långt inlägg om detta en gång, kan försöka hitta det igen.

Vad tycker du definierar styrka i en människas personlighet?

Jag tycker det är starkt att vara ärlig, självsäker, spontan, hoppfull, frammåt, riskfull, blottad, självständig, provocerande, kärleksfull, optimistisk, öppensinnad, utåtriktad, sig själv, envis, modig, nyfiken, självmedveten, annorlunda, ödmjuk, tolerant, strävande.
2 kommentarer
Postat av: Victoria

Såg att du svarade på en fråga om packning och ååå vad jag längtar tills man får skriva en packningslista och köpa saker man kommer behöva osv. Haha! :)

2011-03-01 @ 20:43:28
URL: http://vickanusa.blogg.se/
Postat av: Bea

Du är riktigt riktigt bra på att svara på frågor, du är en sån där intervju-vänlig människa :D LIKE IT

2011-03-01 @ 22:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0