Smalidealet tynar bort

Jag kom över en blogg som till och med skrev att den hetaste trenden numera tydligen är kvinnliga kurvor. Jag hoppas verkligen att det dödliga idealet som funnits nu ett par år håller på att förvinna. Det är väl inte så att människor ska dö över sitt utseende? Det är väl inte så att ett osynligt krig ska pågå där vinnaren är den som åt minst kalorier?
Skönhet är i mina ögon inte något som kan mätas på en våg eller med ett måttband. Jag tycker inte att skönhet kommer i en specifik form, i gröna eller blå ögon. Blont eller brunt hår eller i en ljus eller mörk hy. Det kommer inte ens i spegeln. Jag hoppas att samhällets vyer på det yttre kan vidgas och att vi någon dag kanske förstår att man inte kan sätta en stämpel på det som är vackert. Skönhet kommer i 6 miljader utgåver får så många människor finns det på jorden.

I think that whatever size or shape body you have, it’s important to embrace it and get down! The female body is something that’s so beautiful. I wish women would be proud of their bodies

and not dis other women for being proud of theirs!

2 kommentarer
Postat av: ELIN

så sant!

2011-03-25 @ 14:48:37
URL: http://elinstjern.blogg.se/
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Sant, det är ju läskigt att se på alla modeller som får anorexia av sitt jobb.

2011-03-25 @ 20:47:29
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0