The city of blending lights

Idag är det 55 dagar tills jag åker till New York. Har aldrig varit där innan och ser verkligen fram emot några dagar i världens coolaste stad!! Jag ska shoppa en massa, en I love New York tröja ska med mig hem och en liten statue of liberty. Och jag ska inhandla några starbucks koppar. Jag vill gärna åka en yellow cab men jag vet inte om det är emot explorius regler.. och åka upp i top of the rock. Tänk vad häftigt! New York, staden man alltid ser i filmer ska jag få se med egna ögon tillsammans med en massa andra taggade utbytesstudenter. Ska bli så kul!! Här är en lista med grejer jag skulle vilja se. Vi får väl se hur mycket av det som blir av. Tänk när jag varit iväg sen och kan checka av listan! :D
Jag vill se:
Times Square
Statue of liberty
Central Park
Empire state building
Brooklyn Bridge
Rockefeller center
Wall street
World trade center
Little Italy
Top of the rock
Ställen från serier som Friends och Sex and the city

 

 

2 kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Det är inte alls länge tills du åker ju! 55 dagar är ju ingenting!! Men får vi som åker med Explorius inte åka gula cab? :o

2011-06-04 @ 23:13:48
URL: http://amandakingen.blogg.se/
Postat av: Fanny

Håller med om att det är en riktigt häftig stad, var där förra våren och tyckte att det var helt fantastiskt. 55 dagar är ju inte alls länge! Hoppas du får det bra där borta :)

2011-06-06 @ 11:27:15
URL: http://fawila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0