Gotta get up. Keep my head up. Gonna keep on turning it up. Never let up. If I keep stepping it up I'ma gonna prove that I ain't never gonna be stopped. Like it or not.

Vet ni hur många gånger jag kännt mig som en förlorare? Alldeles för många gånger. Jag har förlorat mig själv för andras egoism och stålthet. Bett om hjälp till kuratorer och familjeterapefter Jag ringde till mamma och sa att jag inte orkade gå på Ånässkolan längre.

Men jag är en vinnare. För jag fortsatte frammåt och jag kämpade för livet och för min rättvisa, för mig själv. Jag gick emot allt och kom ut på andra sidan. Jag ramlade massor men jag tog mig upp igen. Jag skulle kunna vara livrädd för livet men om 40 dagar kastar jag mig ut på osäkert vatten, jag är en vinnare. För jag lyssnade inte på när människor sa att jag inte skulle bli något och jag lät dem inte vinna över mig eller fängsla mig i osäkerhet. Jag tog kampen över mig själv och jag är stolt över att jag är stark nog i mig själv att stå på egna ben i ett land jag aldrig varit. Jag är stolt över mig själv för jag tycks bli något trotts allt. Så kanske var jag inte så liten trotts allt, det var människor som var små, det var aldrig mod eller styrka i deras handlingar. 

3 kommentarer
Postat av: Maria

fina fina Eira! Du är en vinnare ♥

2011-06-20 @ 13:54:12
URL: http://mawah.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad fint du skriver! Verkligen inspererande, tack för en bra blogg!

2011-06-21 @ 22:29:13
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Fint skrivet! Har fått höra från en ingift släkting att jag inte kommer att klara av att bo själv i USA, men hon ska allt få se. Hon är en sån här som tror hon är störst, bäst och vackrast och går verkligen all-in för att vara en sån person..Men alla andra tror på mig, och jag vet själv att jag kommer klara det.

2011-06-26 @ 23:20:49
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0