Somliga ljus brinner aldrig ut



Lina om You only live once, but if you did it right then once is enough:
Hej! Fört & främst så vill jag bara säga att det ska bli jätteroligt att följa din blogg under ditt år i usa, tycker det du skriver är jättebra & givande och du verkar vara en jättebra & stark tjej! Hittade din blogg genom bloglovin & har sedan dess följt den eftersom jag själv älskar att åka utomlands & upptäcka nya saker! Jag är 14 nu & nästa sommar ska jag åka på språkresa i tre veckor till england, visst det är typ inget jämfört med det du ska göra, men vem vet, om ett par år när jag är äldre så kanske jag också kan åka iväg ett helt år!

iaf, nu ska jag komma till själva grejen med den här kommentaren! Ville egentligen bara säga att det här inlägget fick mig att verkligen tänka till & bestämma mig för att satsa. Jag ska inte åka utomlands elr nått sånt som du egentligen skrev om, utan det handlar faktiskt om en kille :P det kanske låter larvigt, men jag har verkligen börjat gilla den här killen, det är bara det att jag är 14 & han är 19 & jag tänker hela tiden "varför skulle han gilla mig när jag är så mycket yngre o.s.v..." & jag är rädd för att göra misstag & allt det du skrev om, men vi har så himla kul ihop och det här inlägget som du just skrev fick mig verkligen att bestämma mig för att nu ska jag inte fega, nu ska jag våga chansa, för vad fan är livet värt om man aldrig vågar chansa?

nu blev det en väääldigt lång kommentar, men det jag vill få sagt är att det du skrivit verkligen kan påverka folk, oavsett om det handlar om ett utbytesår, en kille elr vad som helst ( & det är inte bara det här inlägget, utan det finns många inlägg som du gjort som jag tycker innehåller så himla mycket bra ord!) så TACK för allt du skriver, det är verkligen jättefina texter som kan hjälpa ALLA så otroligt mycket - jag skulle aldrig kunna säga det bättre själv!
Vilken fin och underbar människa du är som sprider så mycket glädje. Är avundsjuk på den här killen du pratar om. Åh, jag skulle vilja ha med mig dig mest hela tiden! 
Age is just a number baby ;) Tänk inte på åldern, skit fullständigt i den. Det finns ju ingen som kan säga vilken kärlek som är rätt och fel, bara du och vad du känner. Jag är stolt över dig som vågar bryta stereotyperna. Om du är rädd för vad andra ska tycka så se det som ett test, vänner som låter dig vara den du är och som väljer din glädje framför samhällets ideal är värda din tid. Håll inte nått tillbaka. I have your back honey! :)
Jag var också på språkresa men till Malta när jag var 15 och gjorde att jag ville och vågade ta ett större steg den här gången. Hoppas du kommer ha några jättebra veckor i England.

Fantasitkst stort tack till dig, du påverkade mig minst lika mycket tillbaka. Önska jag kunde krama om dig genom datorn. Ha det fint!


Antonia om Until the very end:
Vad tyckte du om filmen?? (:
Storslagen.

 

1 kommentarer
Postat av: Daisy

Wow, vilken fin kommentar dui fått av tjejen. Men vetdu, hon har helt rätt. Du skriver jättebra och du blandar information med egna tankar, fantasi, nöje och sprudlande glädje på ett imponerande sett med livets allvarliga ting. Du har verkligen ordets makt. =)

2011-07-15 @ 23:57:06
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0