Burlesque

Anonym om No dawn, no day, I'm always in this twilight:
snälla kan inte du berätta lite mer om vad du tyckte om Burlesque ? kram kram
Det kan jag visst göra.

Den var precis som jag trodde fast 100 ggr mycket bättre och det trodde jag inte ens var möjligt, hade skyhöga förväntningar. Den var rolig, sexig, underhållande, vacker, kvinnlig, glittrig, glamorös och full av energi.
Bra musik, bra skådisar, underbara uppträdanden. Christina gjorde faktiskt en bra debut som skådis tycker jag. Såg inte av mycket Aguilera i karaktären hon spela så det måste ju vara ett bra betyg.
Om du kom för att se en djup film med en massa realtioner, fint språk och tårar så är inte detta filmen för dig. Den är inte djup och innåtsökande men den är kul och jag fick tvinga mig att sitta stilla i biostolen. Så fort filmen var slut skutta jag omkring som en tok. Såg den två gånder och jag exploreda som ett fyrvärkeri båda gångerna!

Tyckte den var inspirerande. Ali är beslutsam men föräldrarlös servetris i en liten stad i Iowa med en stor röst och en stor dröm. Hon vet vad hon vill och hon kämpar tills hon får det. Inte bara blir hon burlesque-stjärna utan, hon får också Cam Cigandet så samtidigt som jag gick hem kvittrande gick jag hem sjukt avundsjuk.

Den är avklädd men aldrig naken. Mer vacker än vulgär tycker jag. Väldigt empowering för kvinnor och det älskar jag. Män har ju alltid fått utrycka sig sexuellt med ursäkten "boys will be boys", här får tjejerna också göra det, på ett profisionellt sätt och utan att bli skamsatta.

Burlesque får av mig 5 av 5. En ny favorit har lagts till på listan!

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0