My swedish is already screwed and I'm not even in America yet!

Jag pratar engelska mest hela tiden, hade jag kunnat hade jag bytt ut engelska mot svenska. Och jag har ett problem, när jag väl börjar prata engelska har jag jätte svårt för att byta tillbaka igen. Jag har alltid engelska uttryck och meningar jag vill säga och får just nu tänka lite innan jag öppnar munnen för att först översätta till svenska. Ibland blir det fel ändå, ett exempel är när pappa ringde förut och jag skulle säga lektion och sa klass istället (lektioner=classes på engelska) Har redan börjat konvertera till Amerikan.
2 kommentarer
Postat av: Katt

Jag sak säga dig, att väääldigt många som börjar prata engelska, har väldigt svårt att sluta. HAr sett det xxxxxxxx antal gånger, efter 3 månader med Australienare till syrra,, Själv blandar jag hejvillt! Kan byta från engelska, till svenska, och tillbaka till engleska igen i en enda mening :D meeen, de flesta har svårt att byrta tillbaa när de väl börjat. tex blev det så att även om Lily lämnat rummet, fortsatte folk prata på engleksa med varandra. Mycket roligt måste jag säga :D

Postat av: Katt

Jag sak säga dig, att väääldigt många som börjar prata engelska, har väldigt svårt att sluta. HAr sett det xxxxxxxx antal gånger, efter 3 månader med Australienare till syrra,, Själv blandar jag hejvillt! Kan byta från engelska, till svenska, och tillbaka till engleska igen i en enda mening :D meeen, de flesta har svårt att byrta tillbaa när de väl börjat. tex blev det så att även om Lily lämnat rummet, fortsatte folk prata på engleksa med varandra. Mycket roligt måste jag säga :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0