Everybody deserves to sparkle.

Jag är ju som jag är. Även om jag lever min dröm här just nu har redan börjat tänka på mitt nästa steg och vad min  nästa stora dröm är. Min mamma brukar säga att jag behöver bli bättre på att leva i nuet och inte vandra iväg så mycket i mina tankar och det har hon nog helt rätt i.
Men jag älskar att kolla frammåt och se alla möjligheter som finns där. Man kan ju göra livet till precis vad man vill om man vågar.
Så min plan är att när jag kommer till Sverige ska jag starta en sparkonto och skaffa mig ett jobb. Och jag ska tjäna ihop så mycket jag kan och söka stipendier och studielån och plugga på och sen när jag är färdig med mina två år på gymnasiet drar jag iväg till USA igen och börjar college på Hawaii. Jag kan liksom inte komma på något annat ställe jag hellre skulle vilja spendera mina college år. Kan ni tänka er hur det måste va att bo på en paradis ö? Hawaii verkar ju vara helt underbart, har hört så himla mycket bra om människorna som bor där och om skolan HPU och det är helt enkelt vad jag vill göra. Vet ni vad som mer är bra? Sebastian är med mig.

HPU är hur som hellst väldigt dyrt och det kommer verkligen att krävas mycket tid och slit för att ta sig dit men, om en dröm inte skrämmer en lite är den inte stor nog. Det finns alltid ett sätt. Och man förtjänar bara det allra bästa. Så kanske i framtiden, om ni fortfarande läser min blogg, är jag på mitt andra äventyr.

5 kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har vart i USA och det är skitgrymt. Vill också väldigt gärna gå på college där :)

2011-12-16 @ 22:57:05
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: Ebba - Frankrike 12/13

Vad inspirerande att läsa om dina framtidsdrömmar! och ska jag vara ärlig så har tillochmed jag börjat planera framtiden efter utbytesåret och studenten, det är ju dock ett antal år kvar tills dess!

2011-12-17 @ 00:41:29
URL: http://ebbablixth.blogg.se/
Postat av: Jojo

Det är så himla kul att du trivs så bra i USA och verkligen får leva din dröm :D På ett ungefär, vad kostar det egentligen att gå på HPU? Låter som en helt fantastisk dröm måste jag säga!

2011-12-17 @ 01:27:12
URL: http://jojok.blogg.se/
Postat av: ewelina

härligt :) något speciellt du tänkt läsa? :)

2011-12-17 @ 13:16:03
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Jaw

Jag bara älskar att du är så spontan och vågar leva livet utan att ha en enda negativ tanke i hjärnan. Blir så himla inspirerad. Du är verkligen en inspiration, inte bara för mig, utan för alla hundratals läsare din blogg har. Kör hårt Eira! I know ur gonna get far in life!

Lots of love!

2011-12-17 @ 19:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0