Last days of 1st semester

Nu har jag äntligen jullov! Denna veckan har varit väldigt stressful med finals men alla test gick jättebra och nu har jag ju inget plugg att tänka på alls på ett litet tag. Känns så himla skönt. Men det är mixade känslor att gå på jullov i år. För det första så inser jag ju hur snabbt tiden har gått och att jag nu bara har 1 semester kvar och det känns jättetråkigt.

Vissa lektioner kommer jag inte ha nästa termin och vissa personer kommer jag verkligen sakna att inte ha lektioner med. Men det är ett val jag gör att ändra mina klasser för att få mer upplevelser och även om det känns sorligt nu så tror jag det är bäst att testa så mycket som möjligt medans jag kan. Så det blev många pussar och kramar idag.
Nu under lovet måste jag också säga hej då till min fina norska vän Tine som också är utbytesstudent på Corona. Åh kommer sakna henne så mycket! Hon åker tillbaka för det är så myket som har hänt borta i Norge och hon är så otroligt stark som valt att stanna såhär länge. Förstår verkligen varför hon bestämt att lämna även om jag kommer sakna henne till tusen. 
Jag hade mina två sista lektioner och i båda gjorde vi paketlekar och det fanns hur mycket cookies, cupcakes, donuts, candy, ships och dricka som helst! I yearbook gjorde vi Secret Santa, där man får ett namn som man ska köpa present till och ge ledtrådar vem det är ifrån. Jag fick i alla fall Cassy and I got her fossy socks och julgodis.
För TV production gjorde vi White Elephants där alla tar med sig paket och man väljer och stjäl paket från varandra och högen. Haha jag orkar inte förklara tydligare. Jag tog med mig handsanitizer och Swedish fish och det var den presenten det slogs mest om haha. 

Sen åkte jag till Enzos och hade lunch. En man försökte konvertera mig till Katolicism och jag fick med mig en bibel hem haha. Han bad mig läsa en massa stycken och berätta hur fantastiskt och vackert det var och hur han nu räddade mig och att han genom det också blev räddad. Kom i alla fall fram till att eftersom att det är emot utbytesreglerna att konvertera religion så har jag valt att inte göra det.. Tycker alltid att det är konstigt när nån försöker pusha tro på en, det måste ju komma innefrån och det borde vara upp till alla att själv hitta vad som är rätt för dem. I alla fall, det var lite mysko.  

När jag kom hem igen så städade jag mitt rum. Vi ska hosta en Japan nu för fem dagar och han kom idag. Hans namn är Kazuma och han verkar jätte trevlig. Han gick och la sig rätt snabbt dock så jag får ta och lära känna honom bättre imorgon. Det finns alltid så mycket att lära ifrån folk och olika kulturer och levnadsätt, tycker det är jättekul att han är här :) Brittany kom och hämta upp mig och vi åkte till ett christmas party och vi skratta hur mycket som hellst och jag slockna i soffan till Elf. Tror visst att jag var i behov av jullov. Vill också berätta att numera finns det lussebullar hemma som jag bakade igår. De går inte alls att mäta mot mammas goa och jag kände mig helt vilsen att baka utan henne. Tyckte de var goda ändå!

Nu kan jag inte vänta på att krypa ner i min nybäddade säng och sova ett par timmar. Goodnight darlings :)


Min lärare Mr. Forbes haha, roligaste lärare jag haft i hela mitt liv!
Och världens goaste klass i TV production

Irene till vänster var årets Homecoming Queen

Shippade iväg paket till Sverige efter skolan en dag
Detta är till Victoria, here you have it, the hall pass haha


Me and Tine. Sweden and Norway against Corona <3

 

3 kommentarer
Postat av: Malin

Åhh hoppas du får en bra jul i alla fall! :D

2011-12-17 @ 09:33:07
URL: http://kramizz.blogg.se/
Postat av: victoria

Hall pass! It looks boring :( now I'm sad ... I thought it would look different, more funny ! ;) haha

2011-12-18 @ 22:00:58
URL: http://vaiusa.blogg.se/
Postat av: sabina

åååå, JUSTIN BIEBER ! :D<3

2011-12-19 @ 21:29:52
URL: http://binz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0