What would you attempt to do if you knew you could not fail?

God morgon Sverige. Sitter och pluggar US history (ja det är ju kväll här), vet ni vad, tycker det är jätteintressant. Historia och Gusav Vasa har inte riktigt lyckats väckt mitt intresse men att läsa om USA är bara kul. Plus att min lärare i ämnet förmodligen är den bästa jag någonsin haft. Alla mina lärare är så himla roliga. Jag väntar fortfarande på att vissa ämnen ska bli seriösa men jag bara inser att det inte kommer att hända haha.

Fick en kommentar om att det börjar bli kallt nu i Sverige. I feel bad for you! 46 grader är verkligen inte kallt men inte så härligt heller. Min värdpappa berätta en om en tant från området imorses som hade fått ACn i hemma hos sig förstörd så att hon bokstavligt talat dog av värme i hennes egna hus, så varmt är det här. Men himlen är blå, solen är uppe och jag badar i poolen varje dag. Jag njuter varje minut.

Idag har vi planerat resor inom familjen. I början av September ska vi till Flaggstaff i Arizona och förmodligen till Sedona. Senare samma månad åker jag och andra utbytesstudenter till The Grand Canyon och lite annat. Under året kommer jag åka till California två gånger (ja, jag var tvungen att springa iväg och hoppa på stället när jag hörde det) till San Diego och L.A (och diiiisssnnneeey land) och förmodligen Minnesota till jul. Voluntärarbete på ett indianresarvat om ett tag och sen ska vi kanske också campa vid ett vattenfall. Händelserikt år. Nämne jag att jag ska till Mexiko också? Det är helt galet. Och jag har redan varit i New York. Känner mig så himla tacksam och lycklig, vill inte ta någontin för givet. I möjligheternas land.

3 kommentarer
Postat av: Anna

Får du betala resorna själv eller betalar värdfamiljen? :)

2011-08-26 @ 11:49:55
Postat av: en blogg om 5 systrar

Låter helt fucking awesome!!!:D

2011-08-26 @ 19:08:13
URL: http://systrarnabackstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är utbytesstudent i Flagstaff just nu! Om du är där lite längre kanske vi kan mötas? Det är en jätteliten men supermysig stad!

2011-08-27 @ 01:21:49
URL: http://meanwhileintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0