You gotta have some fears to be fearless

Jag har varit här en månad nu. 30 dagar in the states. Det är som vanligt lite läskigt att tiden går så snabbt men gud vad bra jag har haft det! Så himla mycket har hänt och jag har haft 1000 nya upplevelser. Det finns så mycket som jag är tacksam och glad för här. Jag älskar att kalla USA mitt hem för för första gången på väldigt länge känner jag att det inte finns en enda plats jag hellre skulle vilja bo. Jag brukade drömma om allt jag är med om, nu är det min verklighet. Att åka iväg är utan tvekan ett av de bästa besluten jag någonsin tagit. Jag känner mig så himla lyckligt lottad som fått den placering jag fått. Min familj är fantastisk och Arizona ger mig sol varje dag.

Men att tro att allting ska vara lätt hela tiden är nog naivt. Jag vill ha det bästa året av mitt liv här men jag förstår också att det kommer finnas saker som kommer vara jobbiga. Jag flytta hemifrån som 17 men inte bara ut från mitt hem utan till en helt ny kontinent där ingen kan mitt namn. Jag känner utmaningar, bring them on. Jag är här för att växa och ta ett par steg frammåt så jag kan veta om några månader att jag klarade av allt som kom min väg. På väg till att bli den bästa versionen av mig. Om man tar risker riskerar man motgång men de betyder bara att man lever sitt livt.

Det största misstaget jag har gjort hitils är att inte gå med i någon aktivitet. Jag har flera vänner i varje lektion jag tar men inte riktigt någon jag känner mig bekväm med att umgås med utanför skolan. Det har varit svårare att skaffa vänner än jag trodde för alla här har liksom sina gäng och sitt liv. Man har en lektion tillsammans, det är svårt att bygga något på det. Speciellt eftersom att jag varit någon helt annan. Har varit blyg och rädd för att öppna munnen. Och det har kännts jobbigt för jag känner inte igen mig själv alls i det. Men jag inser att, för att detta ska bli det bästa året måste jag se till att det blir så själv. Jag är ansvarig för mitt liv och det blir vad jag gör det till. Det enda som står i vägen är jag själv och den lilla rösten i mitt huvud som kallas rädsla. Det ger mig bara en anledning till att hitta tillbaka och ta tillbaka självförtroendet. På måndag tänker jag joina massa roliga aktiviteter eller klubbar.

May you always do what you are afraid to do.

13 kommentarer
Postat av: amanda

Så himla kul att åka till USA!

Jag och min kompis taggar att åka dit och plugga andra året om tre år (himla länge kvar tycker vi) men nu blir det att spara pengar:)

Kan du inte göra lite mer videobloggar?

2011-08-28 @ 11:40:00
URL: http://amnda.webblogg.se/
Postat av: Du fin

Vännen min, du är en fantastisk människa!! Dom är minst lika rädda som du är för att släppa in en ny, så visa vad du har!!! Dom kommer tycka du är lika underbar som jag tycker. Du är min idol, bring it on och var inte rädd!! Puss och världens största kram

2011-08-28 @ 12:16:26
Postat av: Rasmus

Goo blogg. Blev sugen på att åka till usa när jag såg ditt videoklipp när du delade ut djungelvrål, alla verkar så vänliga! Du verkar ha det grymt bra. Tror du att du hade haft det svårare om du åkt över som kille? Med att anpassa dig till allt? Ha det bra och fortsätt lägga upp videoklipp, grymt kul att se! :)

2011-08-28 @ 13:14:46
URL: http://rasmustynander.blogg.se/
Postat av: amanda

Hej, vet du om man kan få pengar av kommunen för att åka? Hur sparade du ihop pengar?:)

2011-08-28 @ 18:35:24
Postat av: Max

Jag håller med dig om kompisarna, jag har träffat jättemånga som jag snackar med dagligen, men utanför skolan är inte so bekvämt. men allt här är rutin, den platsen man satt på första dagen ska man sitta på hela tiden, annars messar man med the system, samma sak med allt annat, allt är så ihoplåst här.

2011-08-28 @ 19:40:48
URL: http://maxbengtsson.se
Postat av: Isa

Håller absolut med det du och Max skriver. Jobbigt att få kompisar utanför skolan. Sitter och skrattar på lektionerna med massa härliga människor men när helgen kommer sitter jag ensam för det känns inte riktigt okej att ringa och fråga om vi kan göra något när jag vet att de har sina liv med sina kompisar :s

2011-08-29 @ 00:23:37
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: Jens

känner igen många tankar :D dock har jag börjat spela amerikansk fotboll och träffat lite folk men känns ändå som att de har sina gäng. blir nog bättre med tiden :)

2011-08-29 @ 03:25:45
URL: http://mybigtrip.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hejsan! har föjt din blogg under en tid nu, mestadels eftersom vi befinner oss i samma delstat just nu! Jag kände igen mig medsamma jag läste detta inlägg, ytliga vänner på lektioner men svårt att komma in på fritiden! Jag var på väg att gå med i wolleyboll men 4träningar och två matcher per vecka var inte så lockande, med tanke på skolan och familjen osv. Just nu tror jag att jag ångrar mig lite men gjort är gjort, och nu håller jag faktist på att få vänner utöver lektionerna! Ville bara ge dig lite styrka och visa att vi är åtminståne två som sitter i samma båt! Kändes åtminståne skönt för mig att få veta att jag inte är ensam om denna känsla! :)

2011-08-29 @ 05:03:23
URL: http://madeleinehelena.blogg,se
Postat av: emilia

kämpa vidare, snart lossnar det!

2011-08-30 @ 13:17:48
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: felicia -

gud vad kul!

något sånt där skulle jag också vilja göra!

2011-08-30 @ 14:57:01
URL: http://whofelicia.blogg.se/
Postat av: Carolina

håller verkligen med! är så himla glad att jag börjar spela fotboll i veckan. Förhoppningsvis blir det lättare att hitta kompisar då.

2011-08-30 @ 22:56:57
URL: http://carolinausa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du låter som världens skönaste människa! You go girl! haha :)

2011-09-22 @ 17:32:43
Postat av: My

jag vill också åka till USA! Har tjatat jätte mycket på mina föräldrar men får inte :(

2011-09-22 @ 21:11:44
URL: http://mysanneolivia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0