The historical moment.

Åh jag har skickat iväg mitt mail till familjen nu! När jag skrev det slog det mig att jag faktiskt kommer att bo hos dessa människor ett år, att mailet jag just skickade iväg är första orden, första mötet och första kontakten med tre människor som jag, framöver, kommer spendera väldigt mycket tid med. Konstig tanke. Och plötsligt tog det väldigt lång tid att skriva ett väldigt kort mail. De här senaste dagarna har varit helt otroliga! Agnes skrev till mig "nu svävar du väl på rosa moln" och ja, det är väl typ så det känns. Plötsligt så blir mina stora drömmar till verklighet och jag får svar på saker jag undrat över i ca 1 år nu, så ja, det är lite som att sväva på moln. Speciellt när allt känns så perfekt. Det finns ärlig talat ingenting jag kan komma på att klaga över. Min pappa åker till Spanien samma dag som jag åker till USA vilket känns tråkigt såklart om han inte kan vinka mig hej då på flygplatsen. Men allt som har med USA att göra känns så rätt. Nu väntar jag spänt på att min nya familj ska svara mig. Kommer garanterat kila upp mitt i natten och kolla efter svar. Och jag lovar er, ni kommer få höra om det. Såhär skrev jag till dem.
Dear Ohe family!

I've just been informed that you are the family I'm gonna be living with during my exchange year! I want you to know that I am truly grateful that you are welcoming me into your home! Thank you, thank you, thank you :) I've been longing for information about my placement in the US for so long, so when I finally got the info I jumped around like crazy. I'm so excited to take off, experience something new and of course to meet you. If I could take the next flight, I probably would!

I would love to know more about you, so I would be happy if you'd write some lines and maybe send me some pictures.  I know that you have read my application so you know a little about me but if there is something else you wonder, please just let me know.

Thanks again for your hospitality!

Lots of love,

Eira

 

"Nu börjar din resa ut i världen vännen" - mamma

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0