I love you , you crazy, gorgeous, WONDERFUL (but also sometimes quite weird - but still very LOVELY) person.

Mamma berättade en sån söt historia för mig igår. När hon var fyra var hon hemma en dag hemma hos sin mormor. De skulle fika ute i trädgåren och gammelmormor sa till henne "håll i örat" och det var precis vad mamma gjorde. Hon förstod ju inte att gammelmormor menade det lilla örat på koppen utan tog tag i sitt egna och porsliten gick i 1000 delar.
Och pappa har berättat för mig att han en gång frågade mig som liten hur månen sitter fast. Jag hade svarat honom med självklarhet "med spik såklart!" Och en dag hade jag haft huvudvärk och sagt till mamma med tårar i ögonen att "jag var sjuk i huvudet"
Men vad hände? Vi blev äldre och nu ska man tydligen ha svar på allting och kunskap mäts in i bokstäverna IG, G, VG och MVG. Den lilla världen där allt var möjligt är har plötsligt blivit omöjlig och allting är baserat på fakta, ansvar och vätt. Men allt är bara omöjligt om man säger att det är så.
Solrosor är min favoritblomma, de vänder sig efter solen och kan växa sig 3 meter höga.
1 kommentarer
Postat av: Julie

Hvor i Arizona skal du? :-) Jeg skal til Tucson.

2011-04-13 @ 13:36:19
URL: http://julieiarizona.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0