Talking to strangers

Ledig idag men drog till stadsbibloteket och pluggade. Man pluggar så bra och fokuserat där, jätte skönt faktiskt. Köpte mig en super god juice och så satt jag där i flera timmar, utan problem. Det var inte ens jobbigt eller trögt och allt kom in mycket lättare. När jag pluggar hemma är man inte helt fokuserad, men går ner och tar ett glas vatten, blir störd av föräldern, kollar facebook. Om man åker till bibloteket för att plugga, då finns det inte så mycket annat att göra än att dra igenom NO läxan.

Jag pratar gärna med främlingar. På tåg, i kön till kassan. Jag och Alexander pratade här om dagen om favoritfilmer när vi väntade på bussen, ofta tänker jag inte på att jag gör det, det är först efter jag kommer på att jag är lite knäpp. Idag började jag prata med en kvinna på bibloteket, jag kunde höra på hennes brytning att hon var dansk så jag frågade om det och berätta att jag själv var halvdansk. Så där stod vi och pratade danska i en halvtimma. Haha jag älskar sånt. Hon var jätte trevlig!

Folk behöver inte vara så resarverade hela tiden och rädda för att göra fel. Det är en av grejerna jag ogillar med Sverige. Jag upplever att många männsikor, inte alla, men många här är väldigt kalla. Man sitter för sig själv i tåget, blir piss-irriterad om någon kommer och sätter sig bredvid, håller inte uppe dörren, stormar frammåt och hoppas på att alla andra ska flytta sig för än. Arrogant. Jag tycker att när jag kommer utomland är det ofta en hel annan öppenhet och värme. Folk hjälper glatt varandra och man hälsar på varandra. Även till folk man inte känner. Mamma berätta att i USA frågar folk hela tiden hur man mår. Tror jag kommer känna mig som hemma där.


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0