It takes one, just one and then one follows the other one. And then another follows the other one. Next thing you know you got a billion. People doing some powerful things. Unity could be a wonderful thing.

God morgon! Hade tydligen ställt alarmet en timma för tidigt men jag blev så glad när jag märkte att jag får en timma till i sängen så det gör inget. Glömmde förresten skriva igår att jag skrev upp mig för Amnesty International gruppen som finns på min skola igår. Amnesty arbetar för mänskliga rättigheter och är väldigt aktiva i orättvisa frågor. Vad man gör i en sån grupp vet jag inte alls men jag ser fram emot första mötet. Var på en informationsdag tillsamans med en från min förra klass i våras och det lät jätte bra det dom stod för.

Något jag pratar mycket om är att det är viktigt att göra sin röst hörd och säga vad man tycker. Man kan inte beklaga sig över något som sker och inte försöla göra något åt det. Det är viktigt att hoppas på att saker kan bli bättre och om vi alla går ihop tillsamans kan man göra en förändring.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0