Förebild:

Isabella Löwengrip. Sveriges förmodligen coolaste tjej. Hon är så målmedveten. Säg ett projekt hon inte lyckats med? Hon driver en av Sveriges största bloggar, äger Blondinbella AB, har precis släppt en bok, har sitt eget klädmärke, tjänar rejält med pengar, har nätbutiken Bellme, haft sitt eget tv-program, varit med i Let's Dance och är bioaktuell. Hon bevisar att man kan allt om man vill.

Hon är en stark och maktfull kvinna. Hon får mig att tänka tillbaka till den tid då kvinnor inte hade en röst alls och där vi tydligen var skapta för att laga mat och ta hand om maten. Jag älskar när man kraftigt märker att samhället förendrats till det bättre. Idag hade folk inte förvånats över en kvinnlig statsminister.

Det finns mycket som behövs förbättras. Jag är inte nöjd förens världen är helt jämnlik! Just nu känns det som om Sverige går neråt i sin utveckling och det är så sorligt att se. Och det är så sorligt att veta att finns så många människor lever för hat. Och det är så knäppt att se hur de överhuvudtaget finner logik i vad de säger. Hur de tycks sig vara bättre. Men vad som finns att minnas, och som är värt att påminna sig själv om är att det finns saker som är bra. För jag är så ledsen hur det är i detta land just nu, men jag kan inte annat än att kämpa för vad jag tror på. Och för att komma tillbaka till Blondinbella, det är vad hon representerar. Möjligheter istället för murar.



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0