These are the special times

Har julkväll med mamma. Lussekatterna är på jäsning, vi tog oss precis ett glas julmust, lyssnar på "these are the special times", jag bloggar framför brasan och snart ska vi se på julfilm! Hur låter inte det eller? Nämde jag att jag är helt tokig i jul? Det är en tid för kärlek, förlåtelse, tacksamhet och uppskattning.

Har fikat med vänner ifrån klassen idag efter skolan. Efter ett geografi prov var det skit skönt att sätta sig med en äppelpaj och bara mysa. När vi suttit där och snackat ett bra tag drog jag och en tjej som heter Hanna på vårt första Amnesty möte. Vi är nu med i vår skolas Amnesty grupp, där kämpar man för mänskliga rättigheter och för jämlikhet. Känns jätte bra att göra något bra för andra och att i alla fall försöka påverka orättvisor. Några av de lussekatter jag bakar ikväll skall säljas för att dra in lite pengar till kampen mot Aids.

Får blogga mer senare, nu ska jag fortsätta baka. Kram :)

1 kommentarer
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN

Hej.

Vad glad du gör mig! :) Tack tjejen! Betyder massor verkligen. kram

2010-11-30 @ 22:21:31
URL: http://junigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0