Svar på frågor:

Hur känns det att du inte bor med din mamma?
Jo det känns ju såklart lite jobbigt. Speciellt nu över julen. Får se det som en övning inför nästa år. Vi försöker att träffas ändå och just nu bor hon faktiskt hos mig och pappa för han är i Indien.

Bra blogg ! Hur ska du förbereda dig till usa ? Kram kram
Tack så mycket!! :) Jag vet inte riktigt. Jag tror att man omedvetet förbreder sig lite med språket. Tror att man tar in engelskan på ett annat sätt än vanligt. Sen läser jag som vanligt engelska böcker och ser filmer och serier utan text. Pratar lite engelska med mamma också, hon pratar ju flytande. Mer än språket kan man nog inte riktigt förbreda för allt annat är ju rätt oförutsägbart. Jag är inte så sökande efter en massa förbättringar heller just nu utan det tror jag att året kommer till ge. Vet inte riktigt om detta var svaret du ville ha haha ;D

Hej! Vad har du för betyg i engelska nu?
Gick ut 9an med MVG

Är det sant att du är en tölp? : D
Haha Amanda, Lina eller Kimona? <3 Jag är tölparnas tölp! Dålig fråga :D

Ska du på förbredelse camp?
Ja det ska jag, i New York några dagar innan jag kommer till min familj. Det ingår när man åker med Explorius som jag gör

Kan du berätta om cheerleding? Hur länge har du gått i det? :)

Vet inte riktigt vad du vill att jag ska berätta haha. Det är en sport som innehåller dans, gymnastik, ramsor och stunting. Det finns olika slags cheerleading såklart. Det finns den man ser i filmer där man bara studsar omkring och skriker heja. Jag gick i ett lag som tränade otroligt hårt och flera gånger i veckan. Man får skador, blåmärken och slag - cheerleading är faktiskt inte alls lika lätt som det ser ut till att vara.  Man gör ett program som man uppträder med på tävlingar och blir dömd i olika kategorier. Sök på youtube, min favorit klubb heter Top Gun, sök Top gun cheerleading så kommer det upp videor. Jag gick i cheerleading i ca 2,5 år skulle jag kunna tänka mig

Vad kul det låter! Hoppas det bra i staterna:D
Tack så mycket : D Ha det bra själv!

Vad kommer du sakna här i Sverige när du åker till USA?
Har du höga förväntningar på USA?
Vilka är dina top tre listade MUST-DO in USA? :D
Kommer du sakna mig? :(((( JAG KOMMER SAKNA DIG :'( Men jag är jätteglad för din skull : )

1. Jag kommer sakna familj och vänner såklart!! Super mycket! Annars är det nog inte så mycket haha. Ska bli rätt skönt att slippa Sverige. Det säger jag nu, gråter kanske ihjäl mig av längtan sen haha. Jo jag kommer sakna juleskum och sånt. Svensk mat och godis men det kan man leva utan.
2.Jag försöker att inte ha höga förväntningar men jag antar att jag har det ändå. Man har ju fått en rätt skarp bild av USA ifrån filmer. Försöker intala mig själv att det inte alls är som jag tror att det skall vara. Jag har nog alldeles för stora förväntningar på hela året men det är svårt att inte ha det. Har ju längtat efter detta i flera år.
3. Min top tre Must-do hmm... hard one. Du kommer nog få en chock av denna men jag ser verkligen fram emot fotball och basketball games haha. Sen Prom såklart och gå i ett cheerleading lag på mitt high school. Kanske inte mina bästa svar, måste egentligen tänka lite på den.
4. Bea, love, klart jag kommer att sakna dig! Hur mycket som hellst!! Vi får försöka hålla kontakten där borta genom skype m.m. And if I bump into Christina I promise I'll say hi from you okay? ;)

Jag gillar din blogg jättemycket!:D Jag har några frågor. Har du några rädslor inför ditt år som utbytes student? Jag vill egentligen åka men jag vågar inte åka. Hur tar du mod till dig för att åka? Hur övertygade du dina föräldrar?

Tack tack tack! Jag har massa rädslor. Första skoldagen, språket, värdfamiljen, skolan. Tänk om det inte är som jag trott? Det finns otroligt många frågor för jag kan ju inte veta hur det blir men jag väljer tt inte bli påverkad av det. Jag vill aldrig leva mitt liv och vara påverkad avv rädsla. Då missar man så mycket. Jag tar och ut på denna resan för att jag vill utmana migsjälv och mina rädslor så att jag växer och får massor med skinn på näsan. Så jag har massor med rädslor men jag vill inte låta det ta över mig, tänker på hur mycket jag får istället. Behövde inte övertyga mina föräldrar för de tyckte båda att det var en väldigt bra grej de också. Försök att prata med dem och berätta hur givande ett år som utbytesstudent är. Om du har pengarproblem kan du påminna dem om att du kostar en hel del att ha som boende hemma också. Ha det bra och lycka till! ;)

"är du en tölp?" hahahaha!
har ingen fråga, du får berätta allt för mig ändå. älskar dig :')

Haha ja jag vet! ;D Du vet redan svaret på den frågan eller hur? Det ska jag! I love you too honey, mucho macho picho (old man's ass) :D
1 kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Bor du inte med din mamma ? Varför inte ? :)

2010-11-26 @ 20:55:12
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0