Zach: Miss August told me about you being here helping out. She didn't mention anything about you being white. Lily: Maybe she didn't notice.

Vill tipsa om en film, den heter the secret life of bees och är en av mina absoluta favoriter. Fick den av mamma häromdan och hade glömt av hur mycket jag älskar den! Tror kanske inte så många har sett den för den har inte haft jätte stor promotion vilket är synd för det är verkligen en sevärd film! Den är fylld med jätte mycket värme och kärlek, en film man både skrattar också gråter till. Jag älskar filmer som har något slags djup och det har denna. Karaktärerna i filmen är så himla härliga! May tex sätter strumpor på badkarsbenen så att de inte ska frysa och lockar ut kakelackor genom dörren med kex. Jag blir glad varje gång jag ser dem i alla fall och jag älskar nog precis allt med den. Gå och hyr! :)

Lily: If your favorite color is blue, why did you paint the house pink?
August: That was May's doing. When we went to the paint shop, she latched on to a color called, "Caribbean Pink." She said it made her feel like dancing a Spanish Flamenco. I personally thought it was the tackiest color I had ever seen, but I figured if it could lift May's heart, it was good enough to live in.
Lily: That was awfully nice of you.
August: Well, I don't know. Some things in life, like the color of a house, don't really matter. But lifting someone's heart? Now, that matters.

 




0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0