Overcome the notion that you must be regular. It robs you of the chance to be extraordinary.

Min mamma jobbar ju som engelska vikarie just nu på en skola och har berättat för mig om en kille hon undervisar. Jag vet inte vad han heter men han går i sexan. För ett par veckor sedan var skolan i kyrkan för att fira in julen. Då blev den lilla killen trakaserad av två äldre tjejer. De tryckte in snö i munnen på honom så att han spydde och gick hem. Blev såklart jätte ledsen när jag hörde det. Önskade bara att jag kunde krama om den lilla oskyldige, berätta för tjejerna om respekt.

Igår fortsatte mamma att berättad. Hon sa att det var några tjejer som kommit in i klassrummet och skrikit "Det har hänt något hemskt!" Då var det några killar ifrån en högre klass som hade tagit fast samma kille och kört upp en biljrdpinne i rumpan på honom.  Det pratar om skadestånd och det tycker jag verkligen inte är mer än rätt! Det han utsatts för är verkligen grovt.

Jag tycker man begår ett jätte stort brott när man mobbar någon för man tar ifrån personen så mycket. Jag har hört att mobbning skapar men för livet och det stämmer nog. Har sammtidigt hört att folk som utsätts för mobbning ofta kommer väldigt långt i livet.  

Egentligen är det så att mobbarens handlingar säger mycket mer om dem själva än vad det gör om offret. De kan kastr ut saker till andra men egentligen kommer alla ord bara tillbaka till dem själva. Kan tycka synd om alla personer som av någon anledning måste trycka ner andra för att själva kunna andas. Det visar ju bara svaghet.
Fördommar är alltid baserat på okunnighet och vem vill egentligen vara så trångsynt att man varken kan eller vill förstå andra människors olikheter? Vilka som är starka är ju inte personer som vågar käfta upp sig och vara taskig mot andra utan det är dem som vågar vara sig själva. Det är äkta mod.



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0