Jeg ser dig ude i mængden og skipper lige et hjerteslag

Klockan är 13.36 och jag har inte gått upp idag. Faktiskt så vaknade jag för en timma sedan. Vet inte vad det är med mig, jag är helt slut. Mamma tror att det är stress från förra terminen som tar ikapp mig men är det inte lite sent? Jag är i alla fall en riktig slappis så jag har inget imot att vädret är grått just idag, perfekt för en film eller två.
Kom hem igår. Hade fyra mysiga dagar i Danmark tillsamans med släkten. Jag önskar att min 10-åriga kusin Amalie kunde bo här, hon är alltid så energisk och sprallig. Efter begravningen av min gammelmorfar Axel, så ville hon gå på tivoli. Och ibland så får man sms "Jeg elesker dig for evigt" hon är för söt.
Begravningen var fin. Trotts att det var sorligt att ta farväl så vet jag att det är hans tid nu. Han har velat detta länge och jag är glad att han somnade in istället för att lida en sjukdom. Han har bott på ålderdomshem i många år nu. Jag undrar vad man tänker på när man är på ett sånt ställe helt ensam. Och jag undrar vad som finns kvar att tänka på när man är 98 år. Har man löst alla gåtor då?
För att gå vidare. Vi åkte hem till morfar efter begravningen, där berättade min morbror och hans tjej att de väntar barn. Blev jätte glad. När ett liv dör, föds ett annat. Det är verkligen så. Kan man säga 'livet i ett nötskal'?
Annars har vi myst, ätit koldskål (yuuummm), kollat på film och rensat mammas gamla grejer. Vi hitta hennes cap and gown från när hon gick på High School i USA. Sen var vi inne i stan och jag fick köpt lite fina grejer till mitt rum.
Nu ska jag ringa Kimona och försöka fixa hit henne. Ha det bra : )
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0